Hararet Yükselmesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Alibey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Alibey

Tanınmış Üye
Katılım
5 Kas 2023
Mesajlar
47
Konum
Ankara
Herkese merhaba, 2019 model 125.xxx km de kodiaq 1.5 tsı dsg act aracımla geçen hafta uzun yolda giderken rampa çıkışlarında hararetin yükseldiğini fark ettim. Bagajda 3-4 valiz ve 4 kişiydik araçta. Özellikle dikkat ettiğimde düz yolda hararet yükselmiyor. Rampa çıkarken yükseliyor. Normalde 90 derecede sabit durması gereken hararet göstergesi 2-3 çizgi üste çıktı. Bu sırada klima açık ve yaklaşık 800 km lik yolculuğumun 300-400. Km’sindeydim. Hararet neden yükselir bilemedim. Aracı odis’e bağlattım kendi ustamda. Bu durumla ilgili Herhangi bir hata kodu vermemişti araç. Antifiriz’i 1 yıl önce castrol radicool’un vw standartlarına uygun olan kırmızı antifiriziyle değişim yaptırmıştım.Kodu G12+ . Acaba antifiriz orjinal servis malı olmadığı için mi aracın soğumasına yetemiyor? Geçen yıl ekim ayında devirdaim pompası değişmişti. Ve benim araçta devirdaim pompası termostat ve kontrol ünitesi ile birlikte yekpare büyükçe bir parça. Bu parçayla ilgili bir sıkıntı olabilir mi diyorum ama ben bu parçayı yetkili servisten alıp kendi ustama taktırmıştım ve ustam parça nın sağlıklı çalışıp çalışmadığını odis programından kontrol etti. Motor içinde dolaşan soğutma sıvısı 105 dereceye geldiğinde devirdaim çalışmaya başlayığ motor içindeki suyun ısısın düştüğünü bana bilgisayardan göstermişti tek tek. Bunları anlatmamın sebebi taktırdığım devirdaim pompası o an sağlıklı çalışıyordu. Devirdaim pompasını da hafif hafif kaçak yapmaya başladığı için değiştirmiştim. Araç tam 100.000 km de bu kaçak başlamıştı.

Son olarak şunu da belirteyim. Bu hararet yükselmesini dün de yine uzun yol giderken yaşadım. Aynı şekilde , yani yine rampa çıkıyordum ve klima açıktı, bagajda 3-4 valiz ve araçta 4 kişiydik. Rampada hararet son çizgi’nin bir altındaki çizgiye gelmişti. Düzlükte yine normale döndü hararet. İlerleyen km’lerde yine rampaya geldiğimde yükseldi. Vitesi bir alt vitese aldım. Hararet düştü. Bunu yapmayıp düzlüğe çıktığımda da hararet yine düştü. Yani her türlü senaryo’yu denedim. Fakat bu hararet yükselmesini anlayamadım.
Hararet müşürü mü arızalıdır acaba? Yoksa antifirizi orjinal kullanmadığım için mi bu hararet yükselmesi sorununu yaşıyorum? Ya da sizce sorun neyden kaynaklı olabilir.
 
Hocam selam. Sizin durumunuzda olsam şöyle bir senaryo izlerdim. Test amaçlı olarak Motordan gelen su sıcaklığı ile ( vagcom-odis vs.) kadrandaki göstergenin birbiri ile örtüşüyor mu bunu belirlemek gerekir. Yani cihazda(PC de) gözüken rakam ile kadrandaki rakam aynı mı? Eğer değilse hararet müşürüne baktırın. Aynı ise farklı senaryolar düşünürüz. ( Su seviyesi vs )
 
Bendede golf7 tdi var.buna benzer aynı sorun bendede başladı,normalde hiç olmuyordu,devirdaimi bikaç ay önce değiştirmeme rağmen bu sıkıntı yine yoktu,aracın motorun ısınması normal,120 geçince ve özellikle yokuş çıkarken hararet yükseliyor biraz gazdan ayağımı çekince yada düz yola gelince hararet tekrar normsle dönüyor,devirdaim degistirmeme rağmen bozulmuşmudur yoksa termostat yada fan müşürü bozulmuşmudur,musait olduğumda ustaya baktıracam,ankarada hem iyi hemde fiyatı makul woslvagen ustası tanidiginiz varmı?
 
Aracım Toyota chr yokuşta ve sekseni geçtiğimde hararet tavan yapıyor. Bugün yetkili servise verdim conta yanık olma ihtimali var sonucu paylaşacağım
 
Herkese merhaba, 2019 model 125.xxx km de kodiaq 1.5 tsı dsg act aracımla geçen hafta uzun yolda giderken rampa çıkışlarında hararetin yükseldiğini fark ettim. Bagajda 3-4 valiz ve 4 kişiydik araçta. Özellikle dikkat ettiğimde düz yolda hararet yükselmiyor. Rampa çıkarken yükseliyor. Normalde 90 derecede sabit durması gereken hararet göstergesi 2-3 çizgi üste çıktı. Bu sırada klima açık ve yaklaşık 800 km lik yolculuğumun 300-400. Km’sindeydim. Hararet neden yükselir bilemedim. Aracı odis’e bağlattım kendi ustamda. Bu durumla ilgili Herhangi bir hata kodu vermemişti araç. Antifiriz’i 1 yıl önce castrol radicool’un vw standartlarına uygun olan kırmızı antifiriziyle değişim yaptırmıştım.Kodu G12+ . Acaba antifiriz orjinal servis malı olmadığı için mi aracın soğumasına yetemiyor? Geçen yıl ekim ayında devirdaim pompası değişmişti. Ve benim araçta devirdaim pompası termostat ve kontrol ünitesi ile birlikte yekpare büyükçe bir parça. Bu parçayla ilgili bir sıkıntı olabilir mi diyorum ama ben bu parçayı yetkili servisten alıp kendi ustama taktırmıştım ve ustam parça nın sağlıklı çalışıp çalışmadığını odis programından kontrol etti. Motor içinde dolaşan soğutma sıvısı 105 dereceye geldiğinde devirdaim çalışmaya başlayığ motor içindeki suyun ısısın düştüğünü bana bilgisayardan göstermişti tek tek. Bunları anlatmamın sebebi taktırdığım devirdaim pompası o an sağlıklı çalışıyordu. Devirdaim pompasını da hafif hafif kaçak yapmaya başladığı için değiştirmiştim. Araç tam 100.000 km de bu kaçak başlamıştı.

Son olarak şunu da belirteyim. Bu hararet yükselmesini dün de yine uzun yol giderken yaşadım. Aynı şekilde , yani yine rampa çıkıyordum ve klima açıktı, bagajda 3-4 valiz ve araçta 4 kişiydik. Rampada hararet son çizgi’nin bir altındaki çizgiye gelmişti. Düzlükte yine normale döndü hararet. İlerleyen km’lerde yine rampaya geldiğimde yükseldi. Vitesi bir alt vitese aldım. Hararet düştü. Bunu yapmayıp düzlüğe çıktığımda da hararet yine düştü. Yani her türlü senaryo’yu denedim. Fakat bu hararet yükselmesini anlayamadım.
Hararet müşürü mü arızalıdır acaba? Yoksa antifirizi orjinal kullanmadığım için mi bu hararet yükselmesi sorununu yaşıyorum? Ya da sizce sorun neyden kaynaklı olabilir.
Alibey merhaba sorun çözüldü mü? Aynı sıkıntı 2021 model passat 1.5 tsi aracımda da yaşadım. Sıkışık trafikte dış sıcaklık 32 derece filandı. Dur kalk yaptığım esnada sırasıyla 100 ve 110 dereceye hararet yükseldi 5 saniye sonra geri 90 a düştü. Kitapçığına baktığımda bunun normal olduğunu gösteriyor. Araç 5 bin km önce 120bin ağır bakıma girdi. Aracımda su eksiltme yok.
 
Alibey merhaba sorun çözüldü mü? Aynı sıkıntı 2021 model passat 1.5 tsi aracımda da yaşadım. Sıkışık trafikte dış sıcaklık 32 derece filandı. Dur kalk yaptığım esnada sırasıyla 100 ve 110 dereceye hararet yükseldi 5 saniye sonra geri 90 a düştü. Kitapçığına baktığımda bunun normal olduğunu gösteriyor. Araç 5 bin km önce 120bin ağır bakıma girdi. Aracımda su eksiltme yok.
Merhaba, sorun çözülmedi fakat ben sorunu kökten çözüp aracı sattım. Birçok vag grubu ustasına göstermeme rağmen kimse sorunun ne olduğunu anlayamadı. Buna yetkili servis de dahil. Fakat bu sorun triger seti ve devirdaim değişimi sonrasında başlamıştı. Ben hem parçalar hem de işçilik garantili olsun diye kendimce büyük bir meblağ tutan bu parçaları yetkili serviste değişim yaptırmama rağmen sakınan göze çöp batar misali sorunlar baş gösterdi. Triger seti pek etkili olmaz bunda ama tahminimce aracın üzerindeki devirdaim pompası ile değişim yapılan yeni ve orjinal devirdaim pompası birebir aynı gözükse de ya parametreleri farklı, ya da yapısı gereği minör farklılıklar var diye düşünüyorum. Umarım siz çözüme kavuşabilirsiniz.