Merhaba,
Ross-Tech Wiki den aşağıya olası problemleri ve çözümleri ile ilgili kesit bırakıyorum.
- 00270 - Solenoid Valf 7 (N94): Açık veya Şasiye Kısa Devre
Olası Nedenler
- Solenoid Valf 7'den (N94) Kablolar/Konektörler Açık veya Şasiye Kısa Devre
- Solenoid Valf 7 (N94) arızalı
Muhtemel çözümler
- Solenoid Valf 7'ye (N94) giden/giden Kabloları/Konektörleri Kontrol Edin/Onarın
- Solenoid Valf 7'yi (N94) Kontrol Edin/Değiştirin
- Bkz. Ölçüm Değeri Blokları (MVB)
- Çıkış Testi Gerçekleştirin
- 00297-Gearbox Speed Sensor (G37) 03-10-No Signal-Intermittent- 00297 - Şanzıman Hız Sensörü (G38): Sinyal Yok
Olası Nedenler
- Kablolama/Konektörler arızalı
- Konektörde su hasarı
- Şanzıman Araç Hız Sensörü (G38) arızalı
Muhtemel çözümler
- Kabloları/Konektörleri Kontrol Edin
- Şanzıman Araç Hız Sensörünü Kontrol Edin (G38)
- Bkz. Ölçüm Değeri Blokları (MVB)
Özel notlar
4 Vitesli Otomatik Şanzıman (01M) şanzımanda bulunduğunda :
01M sayfasında belirtildiği gibi kaplama kablo demetleri için geçerli TSB'leri kontrol edin. (Sayfanın Türkçe çevirisi aşağıda yer almaktadır.)
G38 ve G68'in terminal konnektörleri aynıdır ve karıştırılabilir. Bu "Mantıksız Sinyal" verebilir. 01M sayfasında belirtilen kablo bağlantı şemasını ve TSB'leri kullanarak sensörlerin doğru konektörlere sahip olduğunu doğrulayın.
4 Vitesli Otomatik Şanzıman (01M)
Bilgi
01M ve 01P şanzımanlar, VW tarafından üretilen 4 vitesli otomatik şanzımanın aynı versiyonu üzerine inşa edilmiştir.
Bu İletime ilişkin Genel Bilgiler
bulunabilir .
gibi kaynaklarda bulunabilir .
İçindekiler
Kodlama
- 000?x : DSP Modu (Dinamik Geçiş Noktaları)
- 0 = DSP etkin
- 1 = DSP etkin değil
- 000x mi? : İletim Modu
- 0 = Fabrika Modu (Uyarlanabilir İletim Modu)
- 1 = Zorunlu Ekonomi Modu (daha düşük Vites Değiştirme Noktaları)
- 2 = Force Sport Modu (daha yüksek Vites Değiştirme Noktaları)
Ortak Ayarlar :
- 00000 = Fabrika Modu
- 00011 = Ekonomi/Tur Modu
- 00012 = Spor Modu
Temel Ayar
Önkoşullar:
- Auto Trans'ta hata kodu yok.
- Uygulanabildiğinde
başarıyla gerçekleştirildi
- Kontak açık, motor kapalı.
- Gaz pedalına dokunmayın.
[Seçin]
[02 - Otomatik Aktarım]
[Temel Ayarlar - 04]
Grubu "000" olarak ayarlayın
[Git!]
Gaz pedalına sonuna kadar basın ve 3 ila 5 saniye basılı tutun.
[Bitti, Geri Dönün]
Gaz pedalını bırakın.
Özel notlar
- Yukarıdaki işlemi yaptığınızda ekranda açık bir talimat veya değişiklik olmaması normaldir. Şanzıman kontrolörü bunun başarıyla gerçekleştirildiğine dair herhangi bir geri bildirim sağlamaz. VCDS'nin mevcut sürümleri, dört alanda "Grup 000 Verisi Mevcut Değil" ifadesini görüntüleyebilir. Ölçüm bloğu grubu 001 alan 4'teki ikili anahtarlamanın kontrol edilmesi, alan 3 %95 - 100 pedal konumu arasında olduğunda bir değişikliği onaylamalıdır.
- Çok fazla paspas olması gibi bir engel nedeniyle pedal yere gitmemişse işlem başarılı olmayabilir.
- Gaz kelebeği ile ilgili sorunlar nedeniyle arızalar Motorda veya Şanzımanda saklanırsa prosedür başarılı olmayacaktır.
- 01M şanzıman, Drive-by-Wire (DBW) gaz kelebeği sistemi kullanan bir araca monte edildiğinde, ECM (Motor Kontrol Modülü), burada açıklanan şekilde Kick-Down Temel Ayarlarını destekleyebilir: Otomatik Şanzıman Temel
.
Genel Notlar
- 01M şanzıman, onarım kılavuzunda bulunan 3 hız sensörüne sahiptir ancak TSB 01-99-02, sensörlerin konumunu ve işlevini açıkça açıklamaktadır (G38/G68/G22).
- (G38/G68) özel hız sensörü arızası olan araçlarda, kaplama kablo demetleri için geçerli TSB'ler bulunabilir.
- Jetta ve Golf (9M/1J) platformları, G68 hataları için TSB 01-07-09'a ve G38 hataları için TSB 01-06-23'e başvuracaktır.
- Yeni Beetle (1C) platformu, G68 hataları için TSB 01-07-17'ye ve G38 hataları için TSB 01-07-16'ya atıfta bulunacaktır.
- 01M şanzıman, şanzımanın içinde, G22 VSS sensörüne bağlı tahrik dişlisini çalıştıran plastik bir hız göstergesi tahrik dişlisine sahiptir. Şanzımanın tahrik dişlisinde dahili bir arıza olduğunda, ortak endişeler arasında hız sabitleyicinin ve/veya hız göstergesinin çalışmaması yer alır.