1999 Polo Classic Otomatik Vites Arızası

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan BySciaa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

BySciaa

Üye
Katılım
10 Eki 2023
Mesajlar
20
Merhaba aracım 99 model polo classic 1.6 Aft motor bilgisayar bağladığımda bu hatayı veriyor nasıl çözülür bilen var mı?

1000044759.jpg
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba,
Ross-Tech Wiki den aşağıya olası problemleri ve çözümleri ile ilgili kesit bırakıyorum.

  • 00270 - Solenoid Valf 7 (N94): Açık veya Şasiye Kısa Devre
Olası Nedenler
  • Solenoid Valf 7'den (N94) Kablolar/Konektörler Açık veya Şasiye Kısa Devre
  • Solenoid Valf 7 (N94) arızalı
Muhtemel çözümler
  • Solenoid Valf 7'ye (N94) giden/giden Kabloları/Konektörleri Kontrol Edin/Onarın
  • Solenoid Valf 7'yi (N94) Kontrol Edin/Değiştirin
  • Bkz. Ölçüm Değeri Blokları (MVB)
  • Çıkış Testi Gerçekleştirin


  • 00297-Gearbox Speed Sensor (G37) 03-10-No Signal-Intermittent- 00297 - Şanzıman Hız Sensörü (G38): Sinyal Yok
Olası Nedenler
  • Kablolama/Konektörler arızalı
  • Konektörde su hasarı
  • Şanzıman Araç Hız Sensörü (G38) arızalı
Muhtemel çözümler
  • Kabloları/Konektörleri Kontrol Edin
  • Şanzıman Araç Hız Sensörünü Kontrol Edin (G38)
  • Bkz. Ölçüm Değeri Blokları (MVB)
Özel notlar
4 Vitesli Otomatik Şanzıman (01M) şanzımanda
bulunduğunda :
01M sayfasında belirtildiği gibi kaplama kablo demetleri için geçerli TSB'leri kontrol edin. (Sayfanın Türkçe çevirisi aşağıda yer almaktadır.)
G38 ve G68'in terminal konnektörleri aynıdır ve karıştırılabilir. Bu "Mantıksız Sinyal" verebilir. 01M sayfasında belirtilen kablo bağlantı şemasını ve TSB'leri kullanarak sensörlerin doğru konektörlere sahip olduğunu doğrulayın.


4 Vitesli Otomatik Şanzıman (01M)


Bilgi

01M ve 01P şanzımanlar, VW tarafından üretilen 4 vitesli otomatik şanzımanın aynı versiyonu üzerine inşa edilmiştir.
Bu İletime ilişkin Genel Bilgiler bulunabilir . gibi kaynaklarda bulunabilir .

İçindekiler​

Kodlama​

  • 000?x : DSP Modu (Dinamik Geçiş Noktaları)
    • 0 = DSP etkin
    • 1 = DSP etkin değil
  • 000x mi? : İletim Modu
    • 0 = Fabrika Modu (Uyarlanabilir İletim Modu)
    • 1 = Zorunlu Ekonomi Modu (daha düşük Vites Değiştirme Noktaları)
    • 2 = Force Sport Modu (daha yüksek Vites Değiştirme Noktaları)
Ortak Ayarlar :
  • 00000 = Fabrika Modu
  • 00011 = Ekonomi/Tur Modu
  • 00012 = Spor Modu

Temel Ayar​

Önkoşullar:
  • Auto Trans'ta hata kodu yok.
  • Uygulanabildiğinde başarıyla gerçekleştirildi
  • Kontak açık, motor kapalı.
  • Gaz pedalına dokunmayın.

[Seçin]
[02 - Otomatik Aktarım]
[Temel Ayarlar - 04]

Grubu "000" olarak ayarlayın
[Git!]
Gaz pedalına sonuna kadar basın ve 3 ila 5 saniye basılı tutun.
[Bitti, Geri Dönün]
Gaz pedalını bırakın.

Özel notlar​

  • Yukarıdaki işlemi yaptığınızda ekranda açık bir talimat veya değişiklik olmaması normaldir. Şanzıman kontrolörü bunun başarıyla gerçekleştirildiğine dair herhangi bir geri bildirim sağlamaz. VCDS'nin mevcut sürümleri, dört alanda "Grup 000 Verisi Mevcut Değil" ifadesini görüntüleyebilir. Ölçüm bloğu grubu 001 alan 4'teki ikili anahtarlamanın kontrol edilmesi, alan 3 %95 - 100 pedal konumu arasında olduğunda bir değişikliği onaylamalıdır.
  • Çok fazla paspas olması gibi bir engel nedeniyle pedal yere gitmemişse işlem başarılı olmayabilir.
  • Gaz kelebeği ile ilgili sorunlar nedeniyle arızalar Motorda veya Şanzımanda saklanırsa prosedür başarılı olmayacaktır.
  • 01M şanzıman, Drive-by-Wire (DBW) gaz kelebeği sistemi kullanan bir araca monte edildiğinde, ECM (Motor Kontrol Modülü), burada açıklanan şekilde Kick-Down Temel Ayarlarını destekleyebilir: Otomatik Şanzıman Temel .



Genel Notlar​

  • 01M şanzıman, onarım kılavuzunda bulunan 3 hız sensörüne sahiptir ancak TSB 01-99-02, sensörlerin konumunu ve işlevini açıkça açıklamaktadır (G38/G68/G22).
  • (G38/G68) özel hız sensörü arızası olan araçlarda, kaplama kablo demetleri için geçerli TSB'ler bulunabilir.
    • Jetta ve Golf (9M/1J) platformları, G68 hataları için TSB 01-07-09'a ve G38 hataları için TSB 01-06-23'e başvuracaktır.
    • Yeni Beetle (1C) platformu, G68 hataları için TSB 01-07-17'ye ve G38 hataları için TSB 01-07-16'ya atıfta bulunacaktır.
  • 01M şanzıman, şanzımanın içinde, G22 VSS sensörüne bağlı tahrik dişlisini çalıştıran plastik bir hız göstergesi tahrik dişlisine sahiptir. Şanzımanın tahrik dişlisinde dahili bir arıza olduğunda, ortak endişeler arasında hız sabitleyicinin ve/veya hız göstergesinin çalışmaması yer alır.
 
Ayrıca Şahinler Otomatik Şanzımancı var İvedik 2. Bölgede,
Adresini ve telefonunu paylaşıyorum,
Kontrol edip gerekli müdaheleyi yaparlar. Kolay Gelsin.

Adres: Serhat, 1468. Cd. No:213, 06374 İvedik Osb/Yenimahalle/Ankara
Telefon: (0312) 394 29 19
 
Ayrıca Şahinler Otomatik Şanzımancı var İvedik 2. Bölgede,
Adresini ve telefonunu paylaşıyorum,
Kontrol edip gerekli müdaheleyi yaparlar. Kolay Gelsin.

Adres: Serhat, 1468. Cd. No:213, 06374 İvedik Osb/Yenimahalle/Ankara
Telefon: (0312) 394 29 19
Çok teşekkür ederim tüm bilgiler için
 
Merhaba,
Ross-Tech Wiki den aşağıya olası problemleri ve çözümleri ile ilgili kesit bırakıyorum.

  • 00270 - Solenoid Valf 7 (N94): Açık veya Şasiye Kısa Devre
Olası Nedenler
  • Solenoid Valf 7'den (N94) Kablolar/Konektörler Açık veya Şasiye Kısa Devre
  • Solenoid Valf 7 (N94) arızalı
Muhtemel çözümler
  • Solenoid Valf 7'ye (N94) giden/giden Kabloları/Konektörleri Kontrol Edin/Onarın
  • Solenoid Valf 7'yi (N94) Kontrol Edin/Değiştirin
  • Bkz. Ölçüm Değeri Blokları (MVB)
  • Çıkış Testi Gerçekleştirin


  • 00297-Gearbox Speed Sensor (G37) 03-10-No Signal-Intermittent- 00297 - Şanzıman Hız Sensörü (G38): Sinyal Yok
Olası Nedenler
  • Kablolama/Konektörler arızalı
  • Konektörde su hasarı
  • Şanzıman Araç Hız Sensörü (G38) arızalı
Muhtemel çözümler
  • Kabloları/Konektörleri Kontrol Edin
  • Şanzıman Araç Hız Sensörünü Kontrol Edin (G38)
  • Bkz. Ölçüm Değeri Blokları (MVB)
Özel notlar
4 Vitesli Otomatik Şanzıman (01M) şanzımanda
bulunduğunda :
01M sayfasında belirtildiği gibi kaplama kablo demetleri için geçerli TSB'leri kontrol edin. (Sayfanın Türkçe çevirisi aşağıda yer almaktadır.)
G38 ve G68'in terminal konnektörleri aynıdır ve karıştırılabilir. Bu "Mantıksız Sinyal" verebilir. 01M sayfasında belirtilen kablo bağlantı şemasını ve TSB'leri kullanarak sensörlerin doğru konektörlere sahip olduğunu doğrulayın.


4 Vitesli Otomatik Şanzıman (01M)


Bilgi

01M ve 01P şanzımanlar, VW tarafından üretilen 4 vitesli otomatik şanzımanın aynı versiyonu üzerine inşa edilmiştir.
Bu İletime ilişkin Genel Bilgiler bulunabilir . gibi kaynaklarda bulunabilir .

İçindekiler​

Kodlama​

  • 000?x : DSP Modu (Dinamik Geçiş Noktaları)
    • 0 = DSP etkin
    • 1 = DSP etkin değil
  • 000x mi? : İletim Modu
    • 0 = Fabrika Modu (Uyarlanabilir İletim Modu)
    • 1 = Zorunlu Ekonomi Modu (daha düşük Vites Değiştirme Noktaları)
    • 2 = Force Sport Modu (daha yüksek Vites Değiştirme Noktaları)
Ortak Ayarlar :
  • 00000 = Fabrika Modu
  • 00011 = Ekonomi/Tur Modu
  • 00012 = Spor Modu

Temel Ayar​

Önkoşullar:
  • Auto Trans'ta hata kodu yok.
  • Uygulanabildiğinde başarıyla gerçekleştirildi
  • Kontak açık, motor kapalı.
  • Gaz pedalına dokunmayın.

[Seçin]
[02 - Otomatik Aktarım]
[Temel Ayarlar - 04]

Grubu "000" olarak ayarlayın
[Git!]
Gaz pedalına sonuna kadar basın ve 3 ila 5 saniye basılı tutun.
[Bitti, Geri Dönün]
Gaz pedalını bırakın.

Özel notlar​

  • Yukarıdaki işlemi yaptığınızda ekranda açık bir talimat veya değişiklik olmaması normaldir. Şanzıman kontrolörü bunun başarıyla gerçekleştirildiğine dair herhangi bir geri bildirim sağlamaz. VCDS'nin mevcut sürümleri, dört alanda "Grup 000 Verisi Mevcut Değil" ifadesini görüntüleyebilir. Ölçüm bloğu grubu 001 alan 4'teki ikili anahtarlamanın kontrol edilmesi, alan 3 %95 - 100 pedal konumu arasında olduğunda bir değişikliği onaylamalıdır.
  • Çok fazla paspas olması gibi bir engel nedeniyle pedal yere gitmemişse işlem başarılı olmayabilir.
  • Gaz kelebeği ile ilgili sorunlar nedeniyle arızalar Motorda veya Şanzımanda saklanırsa prosedür başarılı olmayacaktır.
  • 01M şanzıman, Drive-by-Wire (DBW) gaz kelebeği sistemi kullanan bir araca monte edildiğinde, ECM (Motor Kontrol Modülü), burada açıklanan şekilde Kick-Down Temel Ayarlarını destekleyebilir: Otomatik Şanzıman Temel .



Genel Notlar​

  • 01M şanzıman, onarım kılavuzunda bulunan 3 hız sensörüne sahiptir ancak TSB 01-99-02, sensörlerin konumunu ve işlevini açıkça açıklamaktadır (G38/G68/G22).
  • (G38/G68) özel hız sensörü arızası olan araçlarda, kaplama kablo demetleri için geçerli TSB'ler bulunabilir.
    • Jetta ve Golf (9M/1J) platformları, G68 hataları için TSB 01-07-09'a ve G38 hataları için TSB 01-06-23'e başvuracaktır.
    • Yeni Beetle (1C) platformu, G68 hataları için TSB 01-07-17'ye ve G38 hataları için TSB 01-07-16'ya atıfta bulunacaktır.
  • 01M şanzıman, şanzımanın içinde, G22 VSS sensörüne bağlı tahrik dişlisini çalıştıran plastik bir hız göstergesi tahrik dişlisine sahiptir. Şanzımanın tahrik dişlisinde dahili bir arıza olduğunda, ortak endişeler arasında hız sabitleyicinin ve/veya hız göstergesinin çalışmaması yer alır.
Birde aracı çalıştırdığımda bazen 3. Viteste çalışıyor bir süre gidip stop edip çalıştırınca normale dönüyor bu tarz bi sorun yaşadınız mı ya da yaşayan oldu mu forumda?
 
Arızadan dolayı 3. Viteste takılı kalıyor. Bu arıza aralıklı arıza olarak gözüktüğünden arada bir takılı kalıyor. Arada düzeliyor.
 
Merhabalar 99 model polo classic 100 beygir model araç otomatik şansıma geri vitese geçmiyor neden olabilir acaba elektrik aksamıyla alakası yok denildi şanzımanı indirmek gerekiyormuş bilgisi olan yardımcı olabilir mi acaba