Seat İbi̇za 1.4 Benzi̇n Aci̇ll Yardım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Üye silindi 906
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ü

Üye silindi 906

Arkadaşlar hepinize merhaba hayırlı günleriniz olsun bende 2003 model seat ibiza 1.4 benzin lpg arac var aracımın motorunda bir titreme var şöför koltuğundan hissedilircesine bu titreme hem benzinde hem lpg de aynı şekilde oluyor aracın 4 adet bujisi değişti 4 adet bobin değişti oksijen sensörü değişti yine düzelmedi kompresör testi yapıldı sübablarda yanıkmı var diye oda çok çok iyi çıktı başına böyle birşey gelen bir kardeşim varsa bana bir yardımcı olsun yorumlarınızı bekliyorum aracımda en son verilen hata kodlarını sizlerle paylasıcam
 

Ekli dosyalar

  • 20250726_111826.jpg
    20250726_111826.jpg
    1.1 MB · Görüntüleme: 2
Selamlar,

Anlattığın şekilde hem benzinde hem LPG’de aynı titremenin olması ve buji, bobin, oksijen sensörü değişimi ile düzelmemesi bize şunları düşündürüyor: Sorun yakıt veya ateşleme tarafında değil, hava girişi, motor takozları veya kararsız yanma sebepleri olabilir.




Olası Sebepler

  1. Hava Kaçağı (Vakum Kaçağı)

    • Emme manifold contaları, vakum hortumları, PCV valfi çatlağı.
    • Kaçak olduğunda hem benzinde hem LPG’de fakir karışım → rölantide titreme.
    • Sprey testi ile kaçak noktası tespit edilebilir.
  2. Rölanti Motoru / Gaz Kelebeği Kirliliği

    • Gaz kelebeği kurumlandığında rölanti hava akışı dengesizleşir.
    • Temizlik sonrası adaptasyon yapılması gerekir.
  3. Enjektör Problemi

    • Benzin enjektörlerinden biri zayıf püskürtüyorsa LPG’de de etkisi hissedilir (çünkü LPG ECU’su benzin enjektör sürelerini baz alır).
    • Ultrasonik temizlik denenebilir.
  4. Motor Takozları

    • Takozlar sertleştiyse normal motor titreşimi kabine fazla yansır.
    • Özellikle sağ motor takozu (triger tarafı) aşındığında sürücü koltuğunda net hissedilir.
  5. ECU / Ateşleme Avansı Sorunu

    • Sensörlerden yanlış bilgi gelirse ECU rölanti avansını yanlış ayarlar.
    • Krank sensörü, MAP sensörü kirlenmesi bu durumu tetikleyebilir.


Önerilen Kontrol Sırası (Maliyet Önceliğine Göre)


  1. Vakum kaçağı testi – basit sprey testi ile tespit.
  2. Gaz kelebeği + rölanti motoru temizliği ve adaptasyonu.
  3. Motor takozlarının görsel ve fiziksel kontrolü (özellikle sağ ve alt takoz).
  4. Benzin enjektörlerinin ultrasonik temizliği.
  5. MAP sensörü ve krank sensörü kontrol/temizlik.
  6. Son çare olarak ECU yazılım güncellemesi veya adaptasyon.

Önce motor takozlarına ve vakum hattına baktır. Çünkü anlattığın “sürücü koltuğundan hissedilir” titreşim, çoğunlukla takoz kaynaklıdır. Mekanik olarak sorunsuz olsa bile titreşim kabine fazla iletilir.