Polo 1.6 Aee Motor Ateşleme Problemleri Ve Çözümleri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan gungor
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sigorta şemasını bulamıyorum. Bilen var mı? Klimada 20amper takılı ama çok çabuk ısınıp bir süre sonra eriyor.
 
Merhaba hocam. Klima sürekli sigorta yakiyorsa kompresör ile ilgili problem olabilir. Oto elektrikçiye göstermelisiniz.
Sigorta şemasına bakayım bulabilirsem paylaşırım
 
Merhaba hocam. Klima sürekli sigorta yakiyorsa kompresör ile ilgili problem olabilir. Oto elektrikçiye göstermelisiniz.
Sigorta şemasına bakayım bulabilirsem paylaşırım
Şemayı buldum. Orjinalinde 7.5 amper diyor. Mantıklı gelmedi ama taktım. Taktığım gibi patladı
 
Çok başınızı şişirdim farkındayım ama bir fikir, bin musibetten kurtarır misaliyim.
Yeni gündem şu. Ateşleme bobinimde sıkıntı var deniyor. Bir yorum da kelebeği değiştir dendi. Kelebek orjinal vdo bulana aşk olsun bulsam da 20bin tl civarı. Vw parçacım zegen diye bir marka önerdi. Bunu tak eskisini de tamire gönder dedi. Zegen çok iyi marka garantili ve güvenilir senin işini çözer. Dedi.
Ateşleme bobini için de Delphi yada bremi önerdi. Ngk sordum. Vardı ama sattıklarımın yarısı patladığını söyleyince artık dükkana sokmam diyor.
Yorumlarınıza muhtacım
Şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleme:
Üzerindeki bobin de kelebek de fabrika çıkışı parçalar orjinal.
Sıkıntımı güncellemek gerekirse.
Aracım silindir kapağı tamiri, buji ler, distribütör kapağı ve tevzi makarası değişiminden sonra devrini alınca füze gibi rampa falan dinlemiyor, süratli iken memnunum ama ilk çalışmadaki rolantide ve düşük devirde devir dalgalanma ve stopa gidiş yapıyor. Gaz pedalında hissedilen tut bırak hissi, klima açılınca daha da abartılı oluyor. Düşük devirde iken tarlada gezer gibi şanzıman ileri geri yapıyor. Şanzıman kulağımdan şüphelenmiştim ama klima kapalı ve açık arasında silkeleme arttığı için tekrar ateşlemeye yöneldik. Zaten sıcak olan motor, havanın da aşırı ısınmasıyla beraber tavadaki balığa çevirdi beni. Klima da takılınca tam yağda 100derecede pişer oldum. Bu hızlı ve fazla ısınan motorda hava yakıt dengesi bozuk farkındayım ama kelebeği odb ve vagcom görmediği için çözümü el ile aramaktan başka yol kalmadı. Ya kelebek değişecek ya da parça sök tak değiştir kafasıyla iflas edicem.
Kelebek temiz söktüm onardım taktım olmadı.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20240607_135948.jpg
    IMG_20240607_135948.jpg
    2.8 MB · Görüntüleme: 5
Son düzenleme:
Hocam klima kablolarinda eğer kısa devre yoksa ki takar takmaz patladigina göre bence var gözüküyor, 20 amper biraz dayanabiliyor ve o da ardından patlıyor. Kısa devre değilde kompresör sıkışıp patlatiyorsa ona elektrikçi bakıp karar verecek.
Bobinlerde Beru, Bremi kullanılabilir.
Kelebek için de aldın mı elinde kalacak ve geri iadesi olmayacak bir ürün. Eğer duzelmezse iade edebiliyorsaniz parcaciniza deneyin derim. Diğer türlü cebinize külfet. Araçta hava yakıt ile ilgili bir dengesizlik var belli ki.
 
Dediklerinin hepsi doğru çıktı usta.
1.Kompresör sargı ve kaplı kontrolü için söküldü. Taş gibi. Hiçbir sorun yok. Elektrikçi ile bayram dönüşü hallediyoruz. Kısa devre çıktı. Sigortanın takıldığı yerden diye onaylandı. Hattı yenileyecek.
2. Bobin de sağlam çıktı. Kelebek değişecek. Sorunların çoğu çözülecek.
(Değiştirip memnun kalanlar varsa marka tavsiye fikir almak için konu açmam gerek. Hangi marka ideal diye.
3. Hava yakıt dengesizliği de tamamen kelebekle alakalı. Vw in orjinal cihazına bağlandı. Şu mavi ekranlı olana. Yolda kerkme, rolanti dalgalanma, motor kompresör yaparken pedal da tut bırak. Hepsi tüm sensörlere kapalı görünen kelebeğe bağlandı.
 
Son düzenleme:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Bilgilendirme.
Kelebek değişikliği sonrası halen herşey stabil. Rolanti ve stop etme sorunu yok. Geçen süre boyunca her gün aktif kullanıyorum ve bir an bile dalgalanma yada stop etme yapmadı.

Kelebeğin hemen ardından
Ngk tek tırnak buji
Albien 2 ohm enjektör
takmıştım
 
Güngör bey. Ben de Polo 2004 Basicline Otomatik benzin-lpg aracımi çalıştırdığımda motor epc lambası yakarak stop ediyor. İkinci üçüncü denememde çalışıyor. Hareket halinde kerkiniyor motor dengesiz çalışıyor devir göstergesi ara ara iniş çıkışlı, yavasladigimda veya durdugumda stop ediyor. Frenler sert bu arada.
Ateslemedendir diye buji bobin değiştirdim. Devir sensörü map sensörü değişti. Motor bile yenilendi. Usta oksijen sensörü ve boğaz kelebeğine de baktı sorun bulumadi. En son şanzimanciya göster dedi. Sizde de benzerlikler var. Bilgisayara taktiklarinda arıza göstermiyor. Hatta beyni guncelediler bu yüzden. Daha evvel oksijen sensörü ve bogaz kelebeginden sıkıntı çıkarmıştı. Temizlik adaptasyon sonrası duzelmisti. Bu sefer çözemedik.
 
Hocam selamlar, muhtemelen sizde de problem kelebek boğazı değişimi ile ancak kurtulacak. Çıkma deneyip problemin devam edip etmediğine bakalım.