Passat Variant B8 1.6 Tdı Süspansiyon Problemi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Asgard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Asgard

Yeni Üye
Katılım
31 Mar 2025
Mesajlar
4
Merhaba arkadaşlar,

Aracım Passat B8 variant. İkinci el aldım ve süspansiyon sisteminin artık biraz yorulduğunu hissetmiştim. O sebeple ön amortisörleri Sacks olarak, arka amortisörleri Monroe olarak, amortisör takozlarını Lemforder olarak, amortisör rulmanlarını da Lemforder olarak , salıncak burçlarını da Lemforder olarak değiştirdim. Ayrıca askı rotu ve alt rotil de Lemforder olarak değiştirildi özel bir serviste.

Biraz yumuşama oldu haliyle. Yani yenilendiğini belli eden bir esneme var. Ancak hala bir eskimeden kaynaklanan sertlik hissediyorum. Yani eski araçlarda olan kütlük hissi. Aracın kullanıcısı olduğum için bunu anlıyorum. Daha önce 4 yıl 2018 model Sedanını, 2 yıl da B8,5 Variantını kullandım. O kadar değişim yaptım hala o araçlarda ki esnek kaliteli his, duruş ve sürüş yok. Asfaltta bozuk yoldan geçiyorum mesela ve aracım o kadar değişime rağmen hala esnemesini yitirmiş, süspansiyonu oturmuş, eski süspansiyona sahip eski bir araç hissiyatı veriyor. Bu yüzden helezon yayalarını ve helezon yayalarının takozlarını da değiştirmeyi düşünüyorum. Bu konuda beni yönlendirmenizi rica ediyorum.

Ve ikinci hissettiğim bariz şey de, yağmurlu havada zemin kaygan iken araç patinaj çektiğinde ön amortisölerin güm güm vurması. Bu olay değişim yapmadan önce her patinajda böyleydi. Şimdi ise hafif rampa yukarı bir patinajda oluyor. Ben bu araçları çok kullanmış biri olarak ve performanslı kullanmış biri olarak böyle bir şeye hiçbir zaman şahit olmadım. Ve bu kadar değişimden sonra hala ender de olsa böyle bir durum ile neden karşılaştığımı anlamadım. Beni yönlendirmenizi rica ediyorum.

Acaba amortisör takozları değişmedi mi? Hala nadir de olsa güm gün vuran nedir hafif rampa yukarı patinajda? Yoksa montajı düzgün yapılmadı mı? Helezon yayları değişse daha konforlu olur ve o eski araçlardaki eskimiş oturmuş süspansiyon hissi gider mi?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

NOT: Araç özel servisten çıktıktan sonra lastik değişime gittim. Ön amortisörlerin üzerinde büyük beyaz bir TSE etiketi vardı. Sanki sanayi sektöründe OEM birinci kalite parçalarda ki gibi. Halbuki SACKS yazmalı markası ön planda olması gerekmez mi? Yani sorum bu amortisörlerin birinci kalite yan sanayi var mı kolayca ve bana takılmış olabilir mi?
 
Son düzenleme: