99 Model Polo Su Eksiltme Problemi

chevalier

Yeni Üye
Katılım
26 Kas 2023
Mesajlar
1
Öncelikle herkese selamlar. 7 ay önce polo marka araç aldım. Çok kullanma şansımız olmadı 4-5 ay garajda yattı. Onun harici bu sürece 3 bin km yol yaptık. 10 Gün kadar önce araç giderken hararet ışığı yakmaya başladı. 2 Ay önce suyu vs yenilendiği için garipsesem de sağa çekip biraz bekledim. Sonra yoluma devam ettim. Diğer gün tekrar aynı hatayı verince sanayiye gittim. İçindeki antifriz sıfırlanmış. Su koyduk, işimden dolayı acele ettim aracı kontrol ettiremedim. Gidiş yolunda 10 km yol yaptıktan sonra yine su eksiltti, hararet ışığı.. Geri döndüm usta basınç göstergeli bi cihazla test yaptı. Kaçağın lpg beyninden olduğunu söyledi. Burada döngüye girmeye başladık. Lpg beyni değişti, değiştikten sonra araba stop etti. Lpgci aracında tekleme var abi ondan yapıyor dedi. Sonra sorun kendi kendine düzeldi sanayiden çıktım yine 5-10 km sonra hararet ışığı.. Dön, usta bu sefer su flanşında sızdırma var dedi değiştik.

Yola çıktım her şey yolunda gözüküyordu araçta titreme hissettim. LPGsi azalmıştı en yakın benzin istasyonuna girdim lpgyi fulledim. Marşa basıyorum yok stop ediyor. 7-8 defa denedim tık yok. Gaz veriyorum araç biraz gidiyor tekliyor sarsılıp stop ediyor. Ustaya aracım bu şekilde ne yapacaz diyorum kurtarıcı gelmeli diyor. 30-40 dakika uğraştım. Benzinlikteki arkadaşlardan yardım istedim marşa bastılar tak diye çalıştı. Abi sorun yok dediler. Durum artık iyice canımı sıkmaya başladı. Harareti hallettik teklemeye yoğunlaşırız dedim otobana çıktım. 20 km sonra yine hararet ışığı yanmaya başladı. Aracı sağa çektim, yine su sıfırlanmış. Enerjimde sıfırlandı. Su flanşını değiştiren ustaya gittim. Başka sızıntı gözükmüyor diye kem küm etti. Contada da sızıntı gözükmüyor, radyatörde de demeye başladı. Su eksiltmesi normal motor susuz kalmış vs bir şeyler dedi. 1-2 bardak seviyesinde azalsa neyse de tamamı gitmiş kendimi inandırıp sanayiden çıktım. 2 Saat önce aracı çalıştırmak için indim. Çalışmıyor. Marş basıyor devir 20 binleri görüyor sonra 10 bin altına araç sarsılarak düşüp stop ediyor. Benzini azdı ondan olabilir diyerek kendini inandırmaya çalışıyorum yine. En sonunda araç çalıştı benzin çok azdı araç sıralı belki bitmiştir diyerek benzinliğe sürdüm.. Benzinlik yolunda 2. Kmde yine hararet ışığı yanmaya başladı. Yok arkadaş yine çözülmemiş.. Benzini alıp aracın altına baktım motor suyu kabının tam altında damlamalar gördüm. Onun dışında işaretlediğim bu bölgede de su akıntıları gördüm. Bunların üstüne motor suyu kabının kapağı sıkışmış kapak açılmıyor :)

Son 2 haftada maddi olarak fazlasıyla zorlandım. Ş.urfa'da doğru düzgün usta yok, burada görev yapıyorum pek tanıdık yok. Ne yapacağım konusunda bir fikrim yok. Araç kafamı allak bullak etti. Biraz uzun oldu ama okuyanlara teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

  • b1.jpg
    b1.jpg
    85 KB · Görüntüleme: 6
Öncelikle platforma hoşgeldiniz.
Hocam yaşadığınız problemlerden dolayı üzüldüm gerçekten.
Birinci probleminiz belli ki su eksiltmeden dolayı hararet yapması. Bunun için epey vakit ve nakit harcamissiniz belli ki. Yedek su deposu haznesinin kapağını mutlaka açıp degistirin. Depo kapağında bildigim kadarıyla basincli valf var mekanik olarak. Görevini yapmıyor olabilir. Bu da olması gereken basınçtan fazla bir basınç uretecektir. Böylelikle su kacmayan rekorlardan,contalardan vs su sızdırmaya başlayacaktır. Öncelikle o ise yönelim yapın.
İkincisi araçta sıralı sistem LPG var ise regülatör değişmiş olsa da az az kaçırıyorsa geç calisma yapar. Fakat bahsettiğiniz kadar da geç çalışmaz. Bu problem için öncelikle problemin benzinde mi yoksa LPG de yaptığını tespit etmeliyiz. Marş a basacaginiz zaman LPG tuşuna basılı tutarak çalıştırın. Çalışıyor ise LPG ile ilgili çalışma konusunda problemimiz yok demektir. LPG Ayar konusu ayrı birşey tabiki. Benzin konusuna gelirsek muhtemel suçlular, öncelikle yakıt pompası, enjektörler, benzin filtresi ve benzin yakıt regülatörü. Bunların üzerine yoğunlaşıp çözüme doğru ilerleyelim.
Geçmiş olsun tekrardan.
 
Öncelikle herkese selamlar. 7 ay önce polo marka araç aldım. Çok kullanma şansımız olmadı 4-5 ay garajda yattı. Onun harici bu sürece 3 bin km yol yaptık. 10 Gün kadar önce araç giderken hararet ışığı yakmaya başladı. 2 Ay önce suyu vs yenilendiği için garipsesem de sağa çekip biraz bekledim. Sonra yoluma devam ettim. Diğer gün tekrar aynı hatayı verince sanayiye gittim. İçindeki antifriz sıfırlanmış. Su koyduk, işimden dolayı acele ettim aracı kontrol ettiremedim. Gidiş yolunda 10 km yol yaptıktan sonra yine su eksiltti, hararet ışığı.. Geri döndüm usta basınç göstergeli bi cihazla test yaptı. Kaçağın lpg beyninden olduğunu söyledi. Burada döngüye girmeye başladık. Lpg beyni değişti, değiştikten sonra araba stop etti. Lpgci aracında tekleme var abi ondan yapıyor dedi. Sonra sorun kendi kendine düzeldi sanayiden çıktım yine 5-10 km sonra hararet ışığı.. Dön, usta bu sefer su flanşında sızdırma var dedi değiştik.

Yola çıktım her şey yolunda gözüküyordu araçta titreme hissettim. LPGsi azalmıştı en yakın benzin istasyonuna girdim lpgyi fulledim. Marşa basıyorum yok stop ediyor. 7-8 defa denedim tık yok. Gaz veriyorum araç biraz gidiyor tekliyor sarsılıp stop ediyor. Ustaya aracım bu şekilde ne yapacaz diyorum kurtarıcı gelmeli diyor. 30-40 dakika uğraştım. Benzinlikteki arkadaşlardan yardım istedim marşa bastılar tak diye çalıştı. Abi sorun yok dediler. Durum artık iyice canımı sıkmaya başladı. Harareti hallettik teklemeye yoğunlaşırız dedim otobana çıktım. 20 km sonra yine hararet ışığı yanmaya başladı. Aracı sağa çektim, yine su sıfırlanmış. Enerjimde sıfırlandı. Su flanşını değiştiren ustaya gittim. Başka sızıntı gözükmüyor diye kem küm etti. Contada da sızıntı gözükmüyor, radyatörde de demeye başladı. Su eksiltmesi normal motor susuz kalmış vs bir şeyler dedi. 1-2 bardak seviyesinde azalsa neyse de tamamı gitmiş kendimi inandırıp sanayiden çıktım. 2 Saat önce aracı çalıştırmak için indim. Çalışmıyor. Marş basıyor devir 20 binleri görüyor sonra 10 bin altına araç sarsılarak düşüp stop ediyor. Benzini azdı ondan olabilir diyerek kendini inandırmaya çalışıyorum yine. En sonunda araç çalıştı benzin çok azdı araç sıralı belki bitmiştir diyerek benzinliğe sürdüm.. Benzinlik yolunda 2. Kmde yine hararet ışığı yanmaya başladı. Yok arkadaş yine çözülmemiş.. Benzini alıp aracın altına baktım motor suyu kabının tam altında damlamalar gördüm. Onun dışında işaretlediğim bu bölgede de su akıntıları gördüm. Bunların üstüne motor suyu kabının kapağı sıkışmış kapak açılmıyor :)

Son 2 haftada maddi olarak fazlasıyla zorlandım. Ş.urfa'da doğru düzgün usta yok, burada görev yapıyorum pek tanıdık yok. Ne yapacağım konusunda bir fikrim yok. Araç kafamı allak bullak etti. Biraz uzun oldu ama okuyanlara teşekkür ederim.
Merhaba hocam.
Öncelikle geçmiş olsun. 99 Polo 1.6 Classic Sedan aracım var. Konu ilgimi çekti ben de tecrübelerimi paylaşmak istedim.
Ben de benzer bir sorun yaşadım fakat hararet sıkıntısı olmadı. Aracı 3 yıl önce aldım fakat benden önceki kullanan sizinkine benzer 5 senede toplam 4-bin arası km yapmış. O da senede bir defa Çorum-Ankara arası. Yani faal olarak kullanılmamış. Ancak ben 3 senedir hemen her gün kullanıyorum.
Hastalık geçmişi bu şekilde, gelelim sorun yaşadığım hadiselere. Bir yaz günü yolda giderken kaputtan dumanlar çıkmaya başladığını gördüm. Kenara çekip kontrol ettiğimde devir daim hortumlarından birinin patladığını ve su fışkırttığını anladım. Sonra sanayiye gidip değiştirttim. Birkaç gün sonra yine dumanlar bu sefer başka bir hortum. Ancak bu esnada hararet kesinlikle sınırı aşmıyor. Göstergenin bozulmuş olma ihtimali düşük çünkü soğukken dipte, çalıştıkça ortaya kadar gelip fan açıyor. İkinci hortum değişimi esnasında kalorifer sistemine yani konsol tarafına giden hortumda da kaçak olduğunu tespit etti usta. Akabinde kalorifer peteği değişimi ile birlikte diğer bağlantı hortumları da değişti. Şimdilik bir sorunum yok gibi görünüyor.
Teşhisimiz şu oldu; araç uzun süre çalışmadan ve motor suyunda antifriz olmadan beklediği için metal aksama dokunan su, pas yapmış ve bu paslı su hortumları ve diğer ilgili parçaları yıpratmış.
Özetle; hararet ile ilgili bir sorunun varsa öncelikle devir daim sistemini olduğu gibi bir kontrol ettirmeni tavsiye ederim.