2016 Polo Dizel Otomatik Hararet Sorunu

Katılım
9 Kas 2023
Mesajlar
7
aracım başlıkta da yazdığım gibi 2016 model polo tdi. sadece 35000 km .geçen kısa mesafede hararet 120 ye çıktı.aksine hiç bir uyarı vermedi araç. rolantide çalıştırdım 100 e kadar düştü.sonra aracı durdurdum.1 hafta boyunca kullanmadım.tekrar yola çıktım bu sefer 90 nı geçmedi.zorlayınca yine 120 oldu nette gördüğüm üzere sıcak kaloriferi 4. kademede açtım yine 90 a düştü.ama işin garip yanı antifriz deposuna bakıyorum devir daim oluyor.eğer aracım kronik devir daim arızası varsa neden su sirkülasyonu oluyor.bu modellerde devir daim arızası modaymış.benim aracımın arızası devir daim mi termostat mı boşuna söktürmek istemiyorum.aracım hiç ellenmedi ve az kullanıyorum ve garaj aracı çünkü.bu arada 35000 km de bu arızanın olması normal mi.hatta doğuş oto bursa yı aradım bu km de bu arıza olur mı diye belki iyi niyet için ücretsiz yaparlar dedim ama doğuş oto şeyine bile takmadı.aracımı vag 12.12 kablom ile bağladım ekteki hatayı verdi.ama o kodu sistem anlamadı.ustalardan yardım bekliyorum.saygılar
 

Ekli dosyalar

  • polo hata.jpeg
    polo hata.jpeg
    91.8 KB · Görüntüleme: 9
not:aracımı 1 aydan beri kısa mesafede işe gidip gelirken kullanıyorum.7 km gidiş 7 km dönüş.sabah gidiyorum akşam dönüyorum. hararet 90 da sabit bilginize.
 
Merhaba, hoşgeldiniz platforma.
Km dolayısıyla normalde hararet yaptıracak parçalarda bir problem olacağını düşünmüyorum. Biraz nette araştırdım lakin kayda değer bir çözüm veya bir konu göremedim.
Bu bağlamda aklıma gelenleri yazayım size.
1. ECU Yazılım kaynaklı olabilir. Bazı bilinmeyen kodlarla ilgili olarak yazılım güncellemesi ile çözüme ulaştıklarını okudum.
2. Termostat. Eğer arızalı ise En basit ve hızlı olarak çözüme ulaştırır.
3. Devir daim. Bu biraz zahmetli olabilir.

Yapılacaklar sırası ile önce yetkili servis ile yazılım işini (muhtemelen ücretli) konuşun,
Hata gitmedi ise, termostat, sonrasında yeni gitmezse devirdaim işleri.
Bu arada aklıma bir konu daha geldi. Hararet müşiri ile ilgili.
Sadece aralıklarla kötü çalışan bir musire sahipseniz kadranda tam da bu işi yapacaktir.
Bir kontrol yapalım.
Vag-Com u bağlayın. (Tavsiye olarak hararet yükseldiğini düşündüğünuz anda)
Hararet göstergesi ile vagcom daki degerleri kontrol eder misiniz. Bu ikilide bir gariplik sezerseniz hararet müşiri ile çözebiliriz.
Kolaylıklar dilerim.
 
hoşbulduk.termostat en kolay değişecek çözüm.yaklaşık 1000 tl ve değişmesi kolay.ama sorun termostat mı nasıl bileceğim.boşuna masrafada girmek istemiyorum haklı olarak.devir daim en ucuzu 2000 tl işçilik istediler.yaklaşık 5000 tl orjinal devir daim.en ucuzu 1000 tl devir daim civarı. ama devir daim değişimi çok teferruatlı.en basiti triger kayışı değişimi işlemi gibi oluyor. en önemlisi aracımı boşuna söktürmek istemiyorum.maalesef söküldükten sonra hiç bir şey orjinali gibi olmuyor.acaba güzel bir arıza tespit cihazı ile kesin arzıa ortaya çıkmaz mı.yazılımsal mı yoksa mekanik mi gibi
 
Orjinal yazılım da olsa dediğiniz gibi bir kod alabilsek iyi olacak ama yurtdışında buna benzer problemlerde orjinal cihazla da tanımsız kodlar alan çok. Vaktiniz varsa dediğim gibi bir yol izleyelim. Eğer bu zaman zarfi içerisinde hararet yukselmezse hararet 90 a geldiğinde vagcom ile bakın. Hatırladığım kadarıyla kadran 90 derecede iken gerçek vagcom değerleri 80-103 derece arasında olmalıdır.
 
Aynı sorunu ben de yaşıyordum ve her usta farklı bir şey söyledi. Ben de triger nasolsa bir gün değiştireceğim diye düşünerek devirdayimi değiştirdim.

Devirdayim değişirken triger de aynı yerde olduğu için ek işçilik almadılar.
Triger değiştirmeyi de düşünüyorsanız birlikte yaptırmanızda fayda var.
 
Aynı sorunu ben de yaşıyordum ve her usta farklı bir şey söyledi. Ben de triger nasolsa bir gün değiştireceğim diye düşünerek devirdayimi değiştirdim.

Devirdayim değişirken triger de aynı yerde olduğu için ek işçilik almadılar.
Triger değiştirmeyi de düşünüyorsanız birlikte yaptırmanızda fayda var.
şimdi aracım 34000 km de.triger seti iyisi ortalama 2000 tl.acaba değer mi triger setinide değişirmeye bilemedim.ayrıca devirdaim değiştikden sonra aracınız düzeldi mi.mesela benim 1 aydır heraretim artmıyor.90 da sabit.ama işe gidip geliyorum.10 km geliş 10 kmde gidiş.
 
şimdi aracım 34000 km de.triger seti iyisi ortalama 2000 tl.acaba değer mi triger setinide değişirmeye bilemedim.ayrıca devirdaim değiştikden sonra aracınız düzeldi mi.mesela benim 1 aydır heraretim artmıyor.90 da sabit.ama işe gidip geliyorum.10 km geliş 10 kmde gidiş.
Devirdaim değişim sonrası düzeldi. Yıl olarak çok geçmiş ben direkt değiştirirdim. Kaskoya o kadar paralar verilirken 2000tl ye trigeri güvende tutmak para değil. Triger kayışı sorun çıkartsa büyük masraf açıyor. Ek olarak zaten ek işçilik vermeyeceksiniz. Usta içinde ek iş gibi zaman almayacak. O yüzden ustanıza sorun. Bana direkt değiştir bir daha bana gelip sonra bunu değiştircem diyeceksin. Ben de parani alacagim dedi
 
Devirdaim değişim sonrası düzeldi. Yıl olarak çok geçmiş ben direkt değiştirirdim. Kaskoya o kadar paralar verilirken 2000tl ye trigeri güvende tutmak para değil. Triger kayışı sorun çıkartsa büyük masraf açıyor. Ek olarak zaten ek işçilik vermeyeceksiniz. Usta içinde ek iş gibi zaman almayacak. O yüzden ustanıza sorun. Bana direkt değiştir bir daha bana gelip sonra bunu değiştircem diyeceksin. Ben de parani alacagim Ustam Mrb,golf7 tdi dsg aracım,290 binde,orjinal triger devirdaim degişti,termostat ve hararet müşürü değişti,yedek su pompası değişti ama 90 dereceye gelince arabayı yokuşa vurunca ve zorlayınca hararet yükseliyor 110-120 dereceye doğru,sonra gazdan ayağımızı çekince hararet normale dönüyor,dûz giderken araç zorlanmayınca sabit kalıyor hararet ,bunun nedeni nedir?emme manifoldundan yaparmı yoksa silindir kapak çatlaği yada conta yanığımıdır nasıl test edebiliriz,bu arada araçta radyatörde tıkaniklik vs yokmuş suyun devir daimi yapiyor,ama 2 ustaya gitttim çözemediler,
 
Ustam Mrb,golf7 tdi dsg aracım,290 binde,orjinal triger devirdaim degişti,termostat ve hararet müşürü değişti,yedek su pompası değişti ama 90 dereceye gelince arabayı yokuşa vurunca ve zorlayınca hararet yükseliyor 110-120 dereceye doğru,sonra gazdan ayağımızı çekince hararet normale dönüyor,dûz giderken araç zorlanmayınca sabit kalıyor hararet ,bunun nedeni nedir?emme manifoldundan yaparmı yoksa silindir kapak çatlaği yada conta yanığımıdır nasıl test edebiliriz,bu arada araçta radyatörde tıkaniklik vs yokmuş suyun devir daimi yapiyor,ama 2 ustaya gitttim çözemediler,