2016 1.4Tdi Polo Tecrübelerim

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan sertaç
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sertaç

Yeni Üye
Katılım
18 Ağu 2024
Mesajlar
4
Herkese selam. Aracım 2016 model 1.4 tdi manuel polo. Aracı uzun zamandır kullanıyorum ve bu konu hakkındaki tecrübelerimi paylaşmak isterim.

Arac 2016 haziran çıkışlı. Bende aracı 2017 başında 15bin km iken aldım. Şehir içi işe gidip gelmek için halen kullanıyorum. Şu an araç 140bin km de. Araca modifiye,yazılım vs hiçbir şey yaptırmadım.

Aracı aldığımda garantisi devam ettiği için garanti süresi boyunca bakımları yetkili serviste yaptırdım. Garanti bitince sanayide bakımları yaptırır oldum. Kuzenimin atölyesi var. Orada hallediyoruz. Bakım konusunda şunu söyleyebilirim. En son serviste bakım için ödediğim para 1250tl iken sanayide 250tl ödemiştim. Tabi o zamanın paraları ama arada 5 kat gibi absürt bir fark var.

Aracı tabiri caiz ise hor kullanıyorum. Yani o kadar aşırı olmasa da aman bozulur şöyle yapmayayım gibi bir düşünce ile kullanmadım.

Aracın her 2 senede bir düzenli olarak aküsü bozuldu. (Kurşunlar koptu). İlk akü garantiden değişti. Sonra mutlu aldım. Oda gitti. Madem bilindik marka da bozuluyor bari ucuz olsun diye şimdi serdar akü aldım. Bir yılı geçti, bir yıl sonra bir yerde kalırsam hiç şaşırmam. Olmadık yerde pat diye kalıyorsunuz. Tahminimce marş dinamosu biraz yüksek akımlı olacak ki dandik takviye kabloları ile takviye de almıyor. İlla kalın kablo olacak.

3. Takım balataları sanayide değiştirince balatalardan lakalarda şıkırtı sesi gelmeye başladı. Başka marka taktık yine aynı. Kaliper pinlerinden dediler. Pin setinden aldık değiştirdik yine aynı sorun devam etti. Sonra tesadüfen elime beşer marka balata geçti onları denediğimde ses kesildi. Bu soruna hala tamirciler hakim değil. Yine tahminimce yan sanayi balataların ölçülerinde veya yayları konusunda bir sıkıntı var. Dediğim gibi beşer balata iyi çıktı ama oda frende ötme sesi yapıyor ama şangırtıdan iyidir diyip kullanıyorum.

90binde triger değiştirdim.

120 binde araç ilk defa arıza lambası yaktı. Aracı çok devirli kullanmama rağmen partikül filtresi tıkanmış. İptal ettirdim. Sonrasında bir sorun yaşamadım.

135 binde çevre yolunda yokuş çıkarken birden araba çekişten düştü arıza lambası yandı. Turbo hortumu patlamış. Onuda değiştirdik.

Şimdilerde yine fren ile ilgili bir sıkıntım var. Yakın tarihte baktıracağım. Araç ısındıktan sonra 40km hız civarında frene basınca belirgin bir tak sesi geliyor.

Tüm bunları araç yaşı ve ve kullanım yoğunluğuna bağlı olarak değerlendirisem aracın hiç bir ciddi sorun çıkarmadığını söyleyebilirim.

Araçta benim için hayal kırıklığı olan tek konu torpido soğutması. Eski aracım pejo 307 de torpido soğutması resmen dondurucu gibi çalışıyormuş. Polodaki torpido soğutmanın varlığı yokluğu bir. Anca uzun yolda soğuk olan bir içeceğin soğukluğunu koruyabiliyor. Sıcak olan bir içeceği soğutacak kapasitede değil.

Ses sistemi tüm vw lerde olduğu gibi gayet yeterli. Beni şaşırtan diğer bir özellik ise arka koltuklar için zeminden klima kanalı olması. Bu özellikten pek bahsedilmiyor ama b sınıfı nir araçta olması güzel ama ben aracı tek kullandığım için benim için çokta önemli olmayan bir özellik.

Orjinal lastikleri 80binde değiştirdim. Yine aynı brigstone lastik aldım. yavaş yavaş zamanı gelsede hala kullanıyorum.

Son olarak yakıt konusundan bahsedeyim. Ben ortlama ayda iki depo yakıt kullanıyorum. Yakıt alma alışkanlığım hep aynı şekildedir. Yakıt lambası yanmaya yakın tam depo yakıt alırım. Buda 37-39lt ye denk gelir. Km yi sıfırlarım. Sonraki yakıt alışında km yi kontrol ederim. Şehir içi ortama 650km gidiyorum. Ama araç az yaksın diye hiçbir çabam yok. Yerine göre gaza sonuna kadar basarım. Bir kaç defa şu hesabı yaptım. Hadi 40lt alıyorum ve 650km gidiyorum diyelim. 650/40=16.25 yani 1 lt ile yaklaşık 16km gidiyorum. 100/16=6.25lt/100km tüketim hesaplıyorum ki bu reel bir veri. Ama yol bilgisayarı atıyorum 5lt gibi tüketim gösteriyor. Yani tam doğru ölçemiyor. Genel olarak yakıt tüketiminden memnunun.

Aracı artık değiştirmeyi planlıyorum. Yine vw grubundan bir araç düşünüyorum ama henüz bir karar vermiş değilim. Benim araçtan beklentim işe gidip gelmek, düşük gider, azıcık performans. Bunların hepsini polo bana sağladı. En son 2019 da dizel üretimi olduğu için 2019 dizel polo veya leon a sıcak bakıyorum. Tsi konusunda hiçbir fikrim yok. Tüketim illa bir miktar fazla olacaktır diye düşünüyorum ama agresif kullandığım için 2 kata yakın bir tüketim olur mu diye tsi dan çekiniyorum..


Belki tecrübelerim birilerine faydalı olur diye paylaşmak istedim. Herkese selamlar...
 
Merhaba hocam. Öncelikle platform'a hoşgeldiniz.
Bu anlattıklarınız altın değerindedir. Bilgi burada asla kaybolmaz aksine çoğu arkadaşın da işine yarayacaktır. Bu bilgiler için teşekkür ederim.
Yaşına bağlı problemleri zaten yazmışsınız, bunlar her aracın bu yıl ve km lerde zaten başına gelecek şeyler. Bunlar için kafa yormaya gerek yok dediginiz gibi normal şeyler. Yakıtı, reelde genel ortalama seviyelerindedir. Balata konusunda bende sizlerle aynı durumdayım. Genelde döküm malzeme olan fren sistemi bir miktar genlesiyor, ayrıca fren balatalari da orjinal olmadigindan bir miktar küçük oluyor. Bende ileri geri yaptığımda arada tak diye ses geliyor. En son Balataların ucuna bir punta attırıp genişletip öyle kullanıyorum. Aslında bu ses için Balataların iki ucuna bir aparat var ama henüz yaptırmadım.

Torpido soğutması da benim de gördüğüm soğutma değil ısısını muhafaza etme anlamında kullanılabilir.

Son olarak TSI motorlar hem güçlü hem de yakıt konusunda sizi yormazlar. Benzinli araçlar eğer bakımlı ve düşük km bulabilirseniz hemen hemen yağını suyunu eksik etmeyin arıza çıkarmazlar. Bu konuda TSI araçlara sıcak bakmanız yerinde olur.
Tekrar paylaşımınız için teşekkürler.
İyi forumlar dilerim.
 
Son olarak TSI motorlar hem güçlü hem de yakıt konusunda sizi yormazlar. Benzinli araçlar eğer bakımlı ve düşük km bulabilirseniz hemen hemen yağını suyunu eksik etmeyin arıza çıkarmazlar. Bu konuda TSI araçlara sıcak bakmanız yerinde olur
Tekrara merhaba hocam. Yorumunuz için teşekkür ederim.

Mesela siz tdi mi tsi mı kullanıyorsunuz. Kaç lt yakıt ile ne kadar yol yapıyorsunuz. Yada forumda böyle bir paylaşım verisi varsa çok yardımcı olacaktır.
 
Hocam merhabalar ben 1.8 t Passat kullanıcısıyım bizim araçlar Tsi ye göre daha az verimli ve daha fazla yakıtı var aracım otomatik vites olduğundan dolayı bu yakıt olayı daha da yükseliyor o yüzden TSİ araçlarla kıyaslayamıyorum. Ama tsi araçlarının hem düşük devirde hem yüksek devirde gayet stabil ve performanslı olduğunu biliyorum. LPG konusu zaten malum TSi araçlara uzun süredir LPG de randıman alamadılar veya randımanlı kitler çok yüksek maliyetli olduğundan çoğu kullanıcı benzinli olarak bindiler.
 
Herkese selam. Aracım 2016 model 1.4 tdi manuel polo. Aracı uzun zamandır kullanıyorum ve bu konu hakkındaki tecrübelerimi paylaşmak isterim.

Arac 2016 haziran çıkışlı. Bende aracı 2017 başında 15bin km iken aldım. Şehir içi işe gidip gelmek için halen kullanıyorum. Şu an araç 140bin km de. Araca modifiye,yazılım vs hiçbir şey yaptırmadım.

Aracı aldığımda garantisi devam ettiği için garanti süresi boyunca bakımları yetkili serviste yaptırdım. Garanti bitince sanayide bakımları yaptırır oldum. Kuzenimin atölyesi var. Orada hallediyoruz. Bakım konusunda şunu söyleyebilirim. En son serviste bakım için ödediğim para 1250tl iken sanayide 250tl ödemiştim. Tabi o zamanın paraları ama arada 5 kat gibi absürt bir fark var.

Aracı tabiri caiz ise hor kullanıyorum. Yani o kadar aşırı olmasa da aman bozulur şöyle yapmayayım gibi bir düşünce ile kullanmadım.

Aracın her 2 senede bir düzenli olarak aküsü bozuldu. (Kurşunlar koptu). İlk akü garantiden değişti. Sonra mutlu aldım. Oda gitti. Madem bilindik marka da bozuluyor bari ucuz olsun diye şimdi serdar akü aldım. Bir yılı geçti, bir yıl sonra bir yerde kalırsam hiç şaşırmam. Olmadık yerde pat diye kalıyorsunuz. Tahminimce marş dinamosu biraz yüksek akımlı olacak ki dandik takviye kabloları ile takviye de almıyor. İlla kalın kablo olacak.

3. Takım balataları sanayide değiştirince balatalardan lakalarda şıkırtı sesi gelmeye başladı. Başka marka taktık yine aynı. Kaliper pinlerinden dediler. Pin setinden aldık değiştirdik yine aynı sorun devam etti. Sonra tesadüfen elime beşer marka balata geçti onları denediğimde ses kesildi. Bu soruna hala tamirciler hakim değil. Yine tahminimce yan sanayi balataların ölçülerinde veya yayları konusunda bir sıkıntı var. Dediğim gibi beşer balata iyi çıktı ama oda frende ötme sesi yapıyor ama şangırtıdan iyidir diyip kullanıyorum.

90binde triger değiştirdim.

120 binde araç ilk defa arıza lambası yaktı. Aracı çok devirli kullanmama rağmen partikül filtresi tıkanmış. İptal ettirdim. Sonrasında bir sorun yaşamadım.

135 binde çevre yolunda yokuş çıkarken birden araba çekişten düştü arıza lambası yandı. Turbo hortumu patlamış. Onuda değiştirdik.

Şimdilerde yine fren ile ilgili bir sıkıntım var. Yakın tarihte baktıracağım. Araç ısındıktan sonra 40km hız civarında frene basınca belirgin bir tak sesi geliyor.

Tüm bunları araç yaşı ve ve kullanım yoğunluğuna bağlı olarak değerlendirisem aracın hiç bir ciddi sorun çıkarmadığını söyleyebilirim.

Araçta benim için hayal kırıklığı olan tek konu torpido soğutması. Eski aracım pejo 307 de torpido soğutması resmen dondurucu gibi çalışıyormuş. Polodaki torpido soğutmanın varlığı yokluğu bir. Anca uzun yolda soğuk olan bir içeceğin soğukluğunu koruyabiliyor. Sıcak olan bir içeceği soğutacak kapasitede değil.

Ses sistemi tüm vw lerde olduğu gibi gayet yeterli. Beni şaşırtan diğer bir özellik ise arka koltuklar için zeminden klima kanalı olması. Bu özellikten pek bahsedilmiyor ama b sınıfı nir araçta olması güzel ama ben aracı tek kullandığım için benim için çokta önemli olmayan bir özellik.

Orjinal lastikleri 80binde değiştirdim. Yine aynı brigstone lastik aldım. yavaş yavaş zamanı gelsede hala kullanıyorum.

Son olarak yakıt konusundan bahsedeyim. Ben ortlama ayda iki depo yakıt kullanıyorum. Yakıt alma alışkanlığım hep aynı şekildedir. Yakıt lambası yanmaya yakın tam depo yakıt alırım. Buda 37-39lt ye denk gelir. Km yi sıfırlarım. Sonraki yakıt alışında km yi kontrol ederim. Şehir içi ortama 650km gidiyorum. Ama araç az yaksın diye hiçbir çabam yok. Yerine göre gaza sonuna kadar basarım. Bir kaç defa şu hesabı yaptım. Hadi 40lt alıyorum ve 650km gidiyorum diyelim. 650/40=16.25 yani 1 lt ile yaklaşık 16km gidiyorum. 100/16=6.25lt/100km tüketim hesaplıyorum ki bu reel bir veri. Ama yol bilgisayarı atıyorum 5lt gibi tüketim gösteriyor. Yani tam doğru ölçemiyor. Genel olarak yakıt tüketiminden memnunun.

Aracı artık değiştirmeyi planlıyorum. Yine vw grubundan bir araç düşünüyorum ama henüz bir karar vermiş değilim. Benim araçtan beklentim işe gidip gelmek, düşük gider, azıcık performans. Bunların hepsini polo bana sağladı. En son 2019 da dizel üretimi olduğu için 2019 dizel polo veya leon a sıcak bakıyorum. Tsi konusunda hiçbir fikrim yok. Tüketim illa bir miktar fazla olacaktır diye düşünüyorum ama agresif kullandığım için 2 kata yakın bir tüketim olur mu diye tsi dan çekiniyorum..


Belki tecrübelerim birilerine faydalı olur diye paylaşmak istedim. Herkese selamlar...
Merhaba hocam benim aracımda 2016 polo dizel otomatik ben bazen kırmızı ışıkta durduğumda kalkış yaparken araç istop ediyor ve manuel çalıştırın yazısı çıkıyor bu neden olabilir
 
Üstad selamlar, partikül filtresini iptal ettirmek nasıl bir işlem. Oradaki parçayı tamamen çıkarıyorlar mı. Çıkardıklarında vizeden nasıl geçiyor.
Teşekkürler.
 
Üstad selamlar, partikül filtresini iptal ettirmek nasıl bir işlem. Oradaki parçayı tamamen çıkarıyorlar mı. Çıkardıklarında vizeden nasıl geçiyor.
Teşekkürler.
Bildiğim kadarı ile filtrenin içini söküp atıyorlar. Dışarıdan filtre varmış gibi görünüyor. Normalde benim araçta motorun vs baya sökülmesi gerekiyordu. Tavsiye üzerine gittiğim usta işinde iyi kalender bir adam çıktı. Nispeten az söküm işlemi ile araç üzerinden sökmeden işlem yaptı. Bu işlemden sonra 30bin daha kullandım aracı. Ayırca vize ve egsozdan sorunsuz geçtim. Sadece ilk gün aracı ustadan aldığımda hararet in 96 ya çıktığını gördüm. Arabada o günden önce ve sonrasında 90 üzeri görmedim. İşlem sırasında su hortumları vs sökülüp takıldığı için hava yapma/atma oluyormuş. Hararet dediysem abartı bir şey değil en yüksek 96 vs oldu. Ertesi güne düzeldi...