2015 Polo Bulunamayan Su Kaçağı

Katılım
19 Kas 2023
Mesajlar
17
2015 model dizel polom var.
Bu araçta su kaçak testi yapılmasina rağmen su kaçağı bulunamıyor.
Ama araçta 1-2 haftada 1 kere araç uyarı verecek kadar kaçak oluyor. 1000km yol yapsam da 100km yol yapsam da oluyor.

Nasıl bir dertse kimse de anlayamıyor. Daha önce bu tarz bir sorunla karşılaşan oldu mu?
Ne yapmalıyım?
 
Selam hocam, öncelikle geçmiş olsun
Yedek depo kapağını değiştirmenizi ve takip etmenizi isteyeceğim. Eğer durum hala aynı ise muhtemelen ufak çatlaklardan sızıp kuruyordur ve sizde göremiyorsunuzdur. Bunu da çatlak önleyici maddeler var. Onu kullanabilirsiniz. Kullananlar çok memnun olduğunu biliyorum. Umarım sizin araca da uygulama yapıldıktan sonra toparlanacaktir.
Kolaylıklar dilerim
 
Merhaba, bir uygulama sırasında görmüştüm suya fosfor ekleyip sızıntıyı ışıkla kontrol ediyorlardı. O tarz bir yöntem uygulandı mı bilmiyorum ama denenebilir.
 
Muhtemelen araç yol giderken oluşan basınçla öyle bir yere su akıyor ki, buharlaşıyor anında. Örneğin, manifoldun üzerine sızan su. Başıma geldi. Manifoldun sıcaklığı üzerine akan antifirizi daha iz yapmadan buharlaştırıyordu. Böyle bir durumla karşı karşıya olabilirsiniz.
 
Bugün yedek su tankını söktüm. Eksilmelerde arada su eklediğim için bu şekilde pas veya başka bir şey oluşumu var. Belki bu daha iyi fikir verebilir.

Bu arada bunun içerisindeki poşet tarzı bir şey var. Bunu çakıl ve porçözle temizleyim mi? Yoksa yeni tank mı almam gerekecek?
 
Son düzenleme:
Hocam selam,poşet nerden girmiş anlamadim. Olmaması gerekir.
Temizlik için sıvı lavoba açıcılar var. Az su ile karıştırıp dışarıda temizleyin. Yalnız elinize, gözünüze, kıyafetlerinize velhasıl herseyinize dikkat edin. Çok fazla da maruz bırakmayın. Ben yarım saat bir saat te bir calkalayip bol su ile birkaç kez temizledim. İşe yarıyor mu evet. Ama size tavsiyem değiştiriniz. Hem de kapakla birlikte.
Ayrıca bu pas motor bloklarında da olabilir. O yüzden motor içini de temizlemeniz ve ardından yeni bidon ve kapağı takmanızı öneririm.
 
Hocam selam,poşet nerden girmiş anlamadim. Olmaması gerekir.
Temizlik için sıvı lavoba açıcılar var. Az su ile karıştırıp dışarıda temizleyin. Yalnız elinize, gözünüze, kıyafetlerinize velhasıl herseyinize dikkat edin. Çok fazla da maruz bırakmayın. Ben yarım saat bir saat te bir calkalayip bol su ile birkaç kez temizledim. İşe yarıyor mu evet. Ama size tavsiyem değiştiriniz. Hem de kapakla birlikte.
Ayrıca bu pas motor bloklarında da olabilir. O yüzden motor içini de temizlemeniz ve ardından yeni bidon ve kapağı takmanızı öneririm.
Poşete benzeyen şeyin Bir işe yaradıği kesin ama ne işe yarıyor acaba. Çünkü onun için bir yer var onum arasında duruyor.
 
Bir çeşit filtre galiba hocam. Tortuları tutuyordur
 
Sorunu sanırım çözdüm. Genleşme kabıni temizledim. Motor suyunu temizledim. Sonra antifirizi koydum. Yola çıktığımda tahliyeden kaçağı gördüm. Su yükselip oradan tahliye ediyor olabilir mi acaba? Bu sorun neden olabilir

Ekleme: 100km daha yol geldim seviye yine ayni tahliye ettigi gibi ve antifiriz rengi gitmiş sanki sadece su kalmis gibi de görüntü var :)
 
Son düzenleme:
Hocam selam. Benzinli araçlarımızda kapakta basınca dayanıklı bir valf var. Bunda var mı bilemiyorum. Kapağı açınca gözükür zaten. Yıpranmışsa ondan kaçabilir. Basıncı tutmayarak yavaş yavaş atabilir dışarıya suyu. Gövdede kırık var mı yok mu tam kontrol edebildiniz mi?
 
Hocam selam. Benzinli araçlarımızda kapakta basınca dayanıklı bir valf var. Bunda var mı bilemiyorum. Kapağı açınca gözükür zaten. Yıpranmışsa ondan kaçabilir. Basıncı tutmayarak yavaş yavaş atabilir dışarıya suyu. Gövdede kırık var mı yok mu tam kontrol edebildiniz mi?
Gövdede hiç kırık yok. Temislerken delikleri kapatıp su koyup bol bol çalkaladım. Hiç su sızıntısı olmadı.

Kapagi da yeni alıp taktım ama belki onda da sorun olabilir
 
Son düzenleme:
Arabayı 50km daha kullandım. Genleşme tankında seviye min altında ama araba hala uyarı vermedi.
 
Son düzenleme:
Hocam içinde çok su kalmıştır. Antifriz eklerken. Seyretmiş olabilir antifrizi. Minimum seviyenin biraz daha altına düşünce yanar muhtemelen. Kılcal çatlak olma olasılığı yüksek. Küçükten büyüğe doğru gidin hocam. Bu durum gıcık ediyor insanı. Önce genleşme kabini değiştirin(kapak ile birlikte lütfen). Sonra bakın kaçağa. Varsa kılcal çatlak doldurucu maddeler var. Onu kullanırsınız
 
Hocam 2011 model polo aracımda da vardı benzer arıza yağ seperatörüne bi baktırın isterseniz. Benim oradan kaçak yapıyordu. Manifoldun orada bi yerde idi yanlış hatırlamıyorsam.