2011 Polo Elektirik Arızası Çözüm Lütfen

yildizberkay

Yeni Üye
Katılım
4 Tem 2025
Mesajlar
1
öncelikle tüm kullanıcılara selam,
aracımda bi elektronik problem var ve çözemedim başına gelen veya bilgisi olan aydınlatabilir mi?
Aracım 2011 model 1.4 tsi comfortline 140 bin km de
Araçta elektrik dalgalı geliyor direksiyonu çevirdiğimde farlar kısılıp açılıyor yolda giderken teyp açılıp kapanıyor sürekli bir süre sonra direksiyon ışığı yakıyor ve elektrikli direksiyonum stop ettirip geri çalıştırmadan düzelmiyor.
Aracın şarj dinamosunu, marş dinamosunu, aküsünü değiştirdim. Akü yeni taktığımda 2 ay idare etti şarjı bitene kadar problem yoktu tekrardan şarj bitti galiba aynı problemler tekrar başladı arabamı seviyorum ve üstüne koyacak bir bütçem yok başına gelen bilgisi olan aydınlatabilir mi iyi günler
 
Selamlar, Hoşgeldiniz.

Anlattığın tabloya bakılırsa sorun, parçaları değiştirmenize rağmen şarj sisteminin devre bütünlüğünde.

Yeni alternatör, akü ve marş motoru takılmasına rağmen akü 2 ayda tekrar bitiyorsa, sistem aküyü besleyemiyor demektir. Bu genellikle şu 3 noktadan kaynaklanır:



1 Şarj kablosu ve şase hattı


  • Alternatörden aküye giden kalın pozitif kablo ve motor–gövde arasındaki şase kablosu oksitlenmiş, gevşemiş veya kısmen yanmış olabilir.
  • Direnç artınca alternatör voltajı aküye tam ulaşmaz.
  • Ölçüm: Multimetre ile alternatör çıkışı ve akü kutup başı arasındaki voltaj farkı (çalışır durumda) 0,2V’yi geçmemeli.

2 Alternatör regülatör/LIN hattı sorunu


  • 2011 Polo’da alternatör, ECU ile LIN-Bus üzerinden haberleşir.
  • Bu iletişim koparsa alternatör kendini kapatır, sadece aküden besleme olur.
  • Arada kontak oksitlenmesi veya kablo kırılması olabilir.
  • Ölçüm: OBD/VCDS ile “Generator Load Signal” değerine bakılmalı.

3 Sigorta kutusu / kutup başı bağlantısı


  • Akü üstündeki sigorta kutusunun içindeki metal barlar zamanla gevşeyip ısınarak çatlar.
  • Özellikle 110A–150A’lık ana şarj sigortası çatlaksa yükte kesinti yapar.
  • Görsel kontrol + yük altında voltaj ölçümü yapılmalı.


Önerilen adımlar (maliyet düşük olacak şekilde):


  1. Akü kutup başları ve motor–şase kablolarını sök, temizle, sıkıca tak.
  2. Akü üstü sigorta kutusunu söküp altındaki bağlantıları kontrol et (yanık/çatlak var mı).
  3. Alternatör + çıkışından akü + kutbuna kadar voltaj düşümü ölç.
  4. OBD ile şarj komutunun ECU’dan gelip gelmediğini kontrol et.