1.2 Tsı Silkeleme Problemi Lütfen Yardım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan R.kaya
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

R.kaya

Üye
Katılım
29 Tem 2025
Mesajlar
6
Arkadaşlar merhaba , ne yaptıysak olmadı ama yine de sormak istedim. Aracım 2016 model 1.2 tsı Polo. 170000’de 2 hafta önce aldım. Araba rölantide çalışırken çok hafif titreme var bununla beraber araba her viteste 1.500 ile 2000 devir arasında hafif gaza basınca araçta silkeleme oluyor. Gaza yüklenince 2000 devirin üstüne çıkınca sorun kesiliyor. Arabanın Bujiler değişti , bobinler değişti, gaz kelebeği değişti, gerekli bakımlar yapıldı ayrıca triger kayışı benden önce değişmiş sente ayarı kaçık olabilir diye onu da tekrar açtırıp kontrol ettirdim ve tekrar ayarı güzelce yaptırdım yine de herhangi bir sonuç alamadım. Dediğim gibi sadece ve sadece arabanın gaz pedalına hafif basınca bunu yaşıyorum lütfen yardım!!!
 
Hocam selam, egr ye baktirmamisiniz. Bildiğim kadarıyla hafif gazlamalarda egr silkelemeye neden olur.
 
Ustalar çok fazla detaya girmek istemiyorlar ama bunu da soracağım hocam
 
Aracınız DSG ise kavrama şikayetleri de silkeleme üzerine. Kavrama bitmiş veya bitmek üzere olabilir.
 
Enjektör veya egr valfinden şüpheleniyorum ama maliyetli olduğu için deneme de yapamıyorum eğer sorun bunlardan kaynaklı değilse boşuna masraf yapmış olacağım..
 
Biraz detaylı olacak hocam, Umarım faydası olur.

Olası Nedenler
1. Enjektörlerde Yakıt Püskürtme Sorunu
1.2 TSI motorlar direkt enjeksiyon kullanıyor.
Enjektör memelerinde tıkanma veya püskürtme dengesizliği olduğunda özellikle hafif yükte tekleme yapar, yük artınca düzelir.

Yakıt katkıları bazen çözüm olabilir ama çoğunlukla ultrasonik temizlik veya enjektör değişimi gerekir.


2. Karbon Birikimi (Emme Supaplarında)
Direkt enjeksiyonlu motorlarda yakıt supapların üzerinden geçmediği için zamanla supap arkalarında karbon birikir.

Bu, düşük devir-hafif yükte hava akışını bozar → düzensiz yanma → titreme/tekleme.

Çözüm: Walnut blasting (ceviz kabuğu püskürtme) gibi mekanik temizlik.



3. Turbo Wastegate / Aktüatör Ayarı
1.2 TSI’larda wastegate kol boşluğu fazla olursa düşük yükte turbo geç devreye girer, bu devirlerde dalgalanma ve silkeleme olur.

VCDS ile “wastegate adaptasyonu” yapılabilir veya mekanik boşluk giderilebilir.



4. Motor Kulakları / Şanzıman Takozları
Hafif titreme sebebi mekanik iletim de olabilir.

Ancak senin tarifin daha çok hafif yükte ateşleme–yakıt karışımı sorunu gibi duruyor.



5. Hava Kaçakları

İntercooler hortumları, PCV valfi veya emme manifold contasında kaçak.

Hafif gazda karışım fakirleşip tekleme yapar, yüksek yükte ECU yakıtı zenginleştirip sorunu maskeleyebilir.





Önerilen Kontrol Sırası


VCDS/OBD ile Canlı Veri İzleme


Silkeleme sırasında misfire count (tekleme sayısı) hangi silindirde artıyor?

Lambda, yakıt trimleri (STFT/LTFT) normal mi?

Enjektör Testi

Püskürtme testi ve geri kaçak testi.

Emme Supap Karbon Temizliği

Özellikle 150–200 bin km’ye yaklaşan TSI’larda çok fark yaratır.

Wastegate Ayarı / Adaptasyonu

VW teknik bültenlerinde 1.2 TSI’larda yaygın olarak geçiyor.

Vakum ve Hava Kaçağı Testi

Duman testi ile kaçak noktası bulunur.


Anlattığın durum %60 enjektör püskürtme dengesizliği, %30 emme supap karbonlanması, %10 wastegate ayarı ihtimali.
Öncelikle enjektör testini ve supap temizliğini değerlendirmeni öneririm. Bu iki işlemden sonra büyük olasılıkla silkeleme bitecektir.



Kolay gelsin.