Merhaba,
Passat 1.8T aracımın Başlıkta belirttiğim zf5hp19 otomatik şanzımanı ile ilgili birkaç problemi vardı.
Birincisi araç durduğu yerde geri vitese takınca 3 sn bekleyip sert bir geçiş ile geri vitese geçiyordu, ikincisi geri geri fazla gaza bastığımda küt küt vurarak ilerliyordu. Hatta yokuş aşağı park ettigimde geri çıkmak tam bir işkence idi. Çünkü vurarak çok zor ilerliyordu. Ben de zorlanmayacak park yerlerinde park etmek zorunda kalıyordum.
Önceden randevu alıp şanzımancıya geldim.
Durumu daha önce konuşmuştuk. Direk olarak şanzıman hidrolik beynini söktük ve işe koyulduk.


Beyin söktükten sonra gerekli tas kontrollerini yaptık ve bir iki yerden basınç kontrolü yaptı. Ve basinclarda ve taslarda problem olmadığını arızanın hidrolik beyinden olduğunu söyledi.


Ardından hidrolik beyini masaya yatırdık.

Sonra sökme işlemleri başladı. Ve incelemelerde bulunduk.
İlk olarak pimleri degistirdi. Yüksek basincta eğilme kırılma vs yaptığını söyledi ve hatta örneğini de bana gösterdi.


Daha da derinlemesine inceledik ve problemin yüksek basınç valfinden kaynaklandığını tespit etti.

Sarı hidrolik pistona bağlı olan kısımda problem vardı. Öncelikle çıkma bir tane ile değiştirdik fakat düzelmedi. İkinci kez açtık şanzımanın hidrolik beynini. Sonunda çok az km den çıkmış ve sorunsuz olduğunu belirttiği hidrolik piston kısmını taktı. Test sürüsüne gittik ve iki problem de ortadan kalkmıştı.
Ekstra fotoğraf ekliyorum. Umarım faydalı olmuştur.
Saygılarımla.





Passat 1.8T aracımın Başlıkta belirttiğim zf5hp19 otomatik şanzımanı ile ilgili birkaç problemi vardı.
Birincisi araç durduğu yerde geri vitese takınca 3 sn bekleyip sert bir geçiş ile geri vitese geçiyordu, ikincisi geri geri fazla gaza bastığımda küt küt vurarak ilerliyordu. Hatta yokuş aşağı park ettigimde geri çıkmak tam bir işkence idi. Çünkü vurarak çok zor ilerliyordu. Ben de zorlanmayacak park yerlerinde park etmek zorunda kalıyordum.
Önceden randevu alıp şanzımancıya geldim.
Durumu daha önce konuşmuştuk. Direk olarak şanzıman hidrolik beynini söktük ve işe koyulduk.


Beyin söktükten sonra gerekli tas kontrollerini yaptık ve bir iki yerden basınç kontrolü yaptı. Ve basinclarda ve taslarda problem olmadığını arızanın hidrolik beyinden olduğunu söyledi.


Ardından hidrolik beyini masaya yatırdık.

Sonra sökme işlemleri başladı. Ve incelemelerde bulunduk.
İlk olarak pimleri degistirdi. Yüksek basincta eğilme kırılma vs yaptığını söyledi ve hatta örneğini de bana gösterdi.


Daha da derinlemesine inceledik ve problemin yüksek basınç valfinden kaynaklandığını tespit etti.

Sarı hidrolik pistona bağlı olan kısımda problem vardı. Öncelikle çıkma bir tane ile değiştirdik fakat düzelmedi. İkinci kez açtık şanzımanın hidrolik beynini. Sonunda çok az km den çıkmış ve sorunsuz olduğunu belirttiği hidrolik piston kısmını taktı. Test sürüsüne gittik ve iki problem de ortadan kalkmıştı.
Ekstra fotoğraf ekliyorum. Umarım faydalı olmuştur.
Saygılarımla.





Son düzenleme: