Zincirleme Arızalar

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Meiji
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Meiji

Yeni Üye
Katılım
18 Nis 2025
Mesajlar
4
Merhabalar öncelikle. Bundan yaklaşık 1 ay önce kadar aracımda motor ikaz lambası yandı (1.6 tdi mk6 kasa dsg) servise götürdüm yardımcı su pompasının değişeceğini söylediler. Neyse değiştirdim yolda gelirken arabamın hararet göstergesine baktığımda 100 dereceye dayandığını gördüm. Daha önce hiç 90 ı geçmemişti. Neyse döndüm ustanın yanına gittim termostat değişecek dedi, parça değişiminden sonra neden termostat arızalansın ki diye düşündüm biraz ve aracımı başka bir yere götürdüm. Götürdüğüm yer biraz inceledi arabayı ve en sonunda içinde boncuk olan küçük bir hortumun tıkalı olduğunu tespit etti. Sonra test sürüşüne çıktı sıkıntı düzeldi dedi. Gelmişken bir de dsg basınç tüpü değişsin istedim geç dolduruyordu çünkü. Onu da değiştirdiler neyse eve doğru yola koyuldum otobanda seyir halinde giderken birden şanzıman kendini boşa aldı rpm 5000’i gördü sonra yine vitese geçti düzeldi sonra biraz daha gaza bastım yine aynısı oldu yol bilgisayarında normalde kaçıncı viteste gittiğiniz yazar d1 d2 diye o olay olunca sadece D yazıyor. İlerleyen dakikalarda D yazan yerde birde tamir işareti yanıp sönmeye başladı. ( Bu arada taktığı güçlendirilmiş basınç tüpü fdy marka. Ayrıca benim koyduğum febi marka yağı boşaltıp dexron II walther marka yağ koydu. ) Sonra hararete baktığımda yine 100 lere dayanmıştı. Araba yüke bindiğinde yapıyor bu arada sadece harareti. Neyse eve vardım bir şekilde. Ne araba hevesim kaldı ne de bir yere gidecek mecalim. Varsa önerisi tavsiyesi olan yazarsa sevinirim. Ha usta bunun üzerine kavrama değişecek dedi
Bir de.
 
Geçmiş olsun. Hangi şehirde yaşıyorsunuz. Dsg tüpünü önce araştırıp değişim yaptırmışsınız dır diye düşünüyorum. Tüp değişiminden sonra şanzıman kalibrasyonu yapıldımı. Değişim yapan usta ne kadar yetkili. Umarım fazla masraf çıkarmadan sorununuz düzelir.
Merhabalar öncelikle. Bundan yaklaşık 1 ay önce kadar aracımda motor ikaz lambası yandı (1.6 tdi mk6 kasa dsg) servise götürdüm yardımcı su pompasının değişeceğini söylediler. Neyse değiştirdim yolda gelirken arabamın hararet göstergesine baktığımda 100 dereceye dayandığını gördüm. Daha önce hiç 90 ı geçmemişti. Neyse döndüm ustanın yanına gittim termostat değişecek dedi, parça değişiminden sonra neden termostat arızalansın ki diye düşündüm biraz ve aracımı başka bir yere götürdüm. Götürdüğüm yer biraz inceledi arabayı ve en sonunda içinde boncuk olan küçük bir hortumun tıkalı olduğunu tespit etti. Sonra test sürüşüne çıktı sıkıntı düzeldi dedi. Gelmişken bir de dsg basınç tüpü değişsin istedim geç dolduruyordu çünkü. Onu da değiştirdiler neyse eve doğru yola koyuldum otobanda seyir halinde giderken birden şanzıman kendini boşa aldı rpm 5000’i gördü sonra yine vitese geçti düzeldi sonra biraz daha gaza bastım yine aynısı oldu yol bilgisayarında normalde kaçıncı viteste gittiğiniz yazar d1 d2 diye o olay olunca sadece D yazıyor. İlerleyen dakikalarda D yazan yerde birde tamir işareti yanıp sönmeye başladı. ( Bu arada taktığı güçlendirilmiş basınç tüpü fdy marka. Ayrıca benim koyduğum febi marka yağı boşaltıp dexron II walther marka yağ koydu. ) Sonra hararete baktığımda yine 100 lere dayanmıştı. Araba yüke bindiğinde yapıyor bu arada sadece harareti. Neyse eve vardım bir şekilde. Ne araba hevesim kaldı ne de bir yere gidecek mecalim. Varsa önerisi tavsiyesi olan yazarsa sevinirim. Ha usta bunun üzerine kavrama değişecek dedi
Bir de.
 
Geçmiş olsun. Hangi şehirde yaşıyorsunuz. Dsg tüpünü önce araştırıp değişim yaptırmışsınız dır diye düşünüyorum. Tüp değişiminden sonra şanzıman kalibrasyonu yapıldımı. Değişim yapan usta ne kadar yetkili. Umarım fazla masraf çıkarmadan sorununuz düzelir.
Teşekkür ederim öncelikle. İstanbul’da yaşıyorum. Tüp hakkında ciddi bir araştırma yapmadım fakat çoğu kişi tavsiye etti bu işlemi. Bu gün arabamı Volkswagen Avek yetkili servisine götürdüm. 29 bin tl masrafı var dendi. Kabul ettim artık çünkü işin içinden çıkmak zor. 10 vereceğime 30 veririm kafam rahat olur en azından. Bundan önceki özel servis ustası tecrübeli aslında ama ben de anlamadım neden böyle olduğunu. Kimseye güven kalmadı maalesef herkes tuttuğunu öpme peşinde. Sağolun tekrar destek olduğunuz için. 🙌🏼
 
Teşekkür ederim öncelikle. İstanbul’da yaşıyorum. Tüp hakkında ciddi bir araştırma yapmadım fakat çoğu kişi tavsiye etti bu işlemi. Bu gün arabamı Volkswagen Avek yetkili servisine götürdüm. 29 bin tl masrafı var dendi. Kabul ettim artık çünkü işin içinden çıkmak zor. 10 vereceğime 30 veririm kafam rahat olur en azından. Bundan önceki özel servis ustası tecrübeli aslında ama ben de anlamadım neden böyle olduğunu. Kimseye güven kalmadı maalesef herkes tuttuğunu öpme peşinde. Sağolun tekrar destek olduğunuz için. 🙌🏼
Sorunu neymiş peki. İşlemler ne olacakmış bilgi verdilermi.
 
Sorunu neymiş peki. İşlemler ne olacakmış bilgi verdilermi.
Termostat, su pompası ve fren hidroliği değişecek. Set halinde geliyormuş hepsi. Bu gün yol testi yapılıp yarın teslim edilecek dendi aksi bir şey olmaz ise. Şanzımana gelirsekte özel servisteki usta şanzımanı bir şekilde düzeltti yağ filtresinin tıkandığını falan söyledi o halloldu eskisinden de iyi oldu. Durum bu şekilde yarın herşey belli olacak.
 
Termostat, su pompası ve fren hidroliği değişecek. Set halinde geliyormuş hepsi. Bu gün yol testi yapılıp yarın teslim edilecek dendi aksi bir şey olmaz ise. Şanzımana gelirsekte özel servisteki usta şanzımanı bir şekilde düzeltti yağ filtresinin tıkandığını falan söyledi o halloldu eskisinden de iyi oldu. Durum bu şekilde yarın herşey belli olacak.
Geçmiş olsun. Güle güle kullanın aracınızı.