Jetta 2011

06kazanli

Aktif Üye
Katılım
20 Haz 2024
Mesajlar
26
İyi akşamlar arkadaşlar. 2011 model dizel otomatik jettam var. 5 yıldır keyifle kullanıyorum. Sıkıntım şu araç 15 yada 20 km yol yaptıkdan sonra yada daha uzun mesafa den sonra aracı stop etmeden rolantide bir müddet çalıştırıp motorun soğumasını beklerken kızdırma ışığının yanması oluyor. Stop edip tekrar çalıştırınca arıza gidiyor. Bir seferinde bakım yaptırdığım ustanın kapısında yaptı aynı arızayı pc bağlanıp bakıldığında turbo basınç arızası dedi. Wesgate ile alakalı sıkıntı dedi usta. 10 gün öncesine kadar bu kadar sık yapmıyordu şimdi daha sık yapmaya başladı. Partikül ve egr iptal araçta.
 

Ekli dosyalar

İyi akşamlar hocam, Sorununa neden olacak olayları sıraladım aşağıda. Bir de görsel koyuyorum.


Olası Nedenler


  1. Turbo Basınç Sensörü (MAP) kirlenmesi veya arızası

    • Yağ buharı/kurum sensörü yanıltabilir.

  1. VNT (Değişken Geometrili Turbo) mekanizmasının sıcaklıkta sıkışması

    • Kanatçıklar kurum bağladığında, sıcaklıkta hareketi kısıtlanır.

  1. Vakum hattı veya N75 valfi zayıflaması

    • Vakum kaçağı ya da sıcaklığa bağlı N75 performans düşüşü basınç farkına yol açar.

  1. Yazılım uyumsuzluğu (EGR–DPF iptal sonrası)

    • Turbo haritaları optimize edilmediyse, sıcak çalışma değerleri sapar.



Kontrol ve Teşhis Adımları


  • VCDS/ODIS ile hata kodu + Freeze Frame verileri kaydedin.
  • Basınç hedefi – ölçülen basınç farkını sıcak/soğuk motor için karşılaştırın.
  • MAP sensörünü söküp temizleyin (veya yenisiyle değiştirin).
  • Vakum hattı ve N75 valfi testi yapın, kaçak varsa giderin.
  • VNT mekanizmasının hareketini vakum pompası ile test edin, takılma varsa turbo sökülüp temizlenmeli.



Çözüm Önerileri


  • MAP sensörü temizliği/değişimi.
  • Vakum hattı ve N75 valfi yenilenmesi.
  • VNT mekanizması temizliği (kurum çözme kimyasalları veya turbo sökme).
  • Yazılım kalibrasyonunun gözden geçirilmesi.



📌 Not: Sorun sıcak motor sonrası ortaya çıktığından, genleşme ile artan mekanik sıkışma veya sıcaklığa duyarlı sensör/valf arızası ihtimali yüksek.


Jetta_.png
 
İyi akşamlar hocam, Sorununa neden olacak olayları sıraladım aşağıda. Bir de görsel koyuyorum.


Olası Nedenler


  1. Turbo Basınç Sensörü (MAP) kirlenmesi veya arızası

    • Yağ buharı/kurum sensörü yanıltabilir.

  1. VNT (Değişken Geometrili Turbo) mekanizmasının sıcaklıkta sıkışması

    • Kanatçıklar kurum bağladığında, sıcaklıkta hareketi kısıtlanır.

  1. Vakum hattı veya N75 valfi zayıflaması

    • Vakum kaçağı ya da sıcaklığa bağlı N75 performans düşüşü basınç farkına yol açar.

  1. Yazılım uyumsuzluğu (EGR–DPF iptal sonrası)

    • Turbo haritaları optimize edilmediyse, sıcak çalışma değerleri sapar.



Kontrol ve Teşhis Adımları


  • VCDS/ODIS ile hata kodu + Freeze Frame verileri kaydedin.
  • Basınç hedefi – ölçülen basınç farkını sıcak/soğuk motor için karşılaştırın.
  • MAP sensörünü söküp temizleyin (veya yenisiyle değiştirin).
  • Vakum hattı ve N75 valfi testi yapın, kaçak varsa giderin.
  • VNT mekanizmasının hareketini vakum pompası ile test edin, takılma varsa turbo sökülüp temizlenmeli.



Çözüm Önerileri


  • MAP sensörü temizliği/değişimi.
  • Vakum hattı ve N75 valfi yenilenmesi.
  • VNT mekanizması temizliği (kurum çözme kimyasalları veya turbo sökme).
  • Yazılım kalibrasyonunun gözden geçirilmesi.



📌 Not: Sorun sıcak motor sonrası ortaya çıktığından, genleşme ile artan mekanik sıkışma veya sıcaklığa duyarlı sensör/valf arızası ihtimali yüksek.


Ekli dosyayı görüntüle 624
Teşekkür ederim bilgi için. Ustama bunlar hakkında telkinde bulunacam. Olmadı usta değişimine bakacaz. Tavsiye edebileceğiniz bilgi ve tecrübesine güvenilir usta öneriniz varmı.
 
Rica ederim. Ankara'da olduğunuzu varsayıyorum. İvedik'te Memiş usta (Tuna otomotiv) var, Forumdan geldiğimizi söyleyin. Selamlarımızı iletin. Ayrıca burada bahsedilen açıklamalardan da yararlanabilirsiniz. Yardımcı olacaktır.
 
Rica ederim. Ankara'da olduğunuzu varsayıyorum. İvedik'te Memiş usta (Tuna otomotiv) var, Forumdan geldiğimizi söyleyin. Selamlarımızı iletin. Ayrıca burada bahsedilen açıklamalardan da yararlanabilirsiniz. Yardımcı olacaktır.
Teşekkürler. Evet ankaradayım. Kazan da (kahramankazan) ikamet ediyorum.
 
Bahsettiğiniz yer burasımı
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20250808_225546_Maps.jpg
    Screenshot_20250808_225546_Maps.jpg
    1,003.3 KB · Görüntüleme: 1