İyi akşamlar hocam, Sorununa neden olacak olayları sıraladım aşağıda. Bir de görsel koyuyorum.
Olası Nedenler
- Turbo Basınç Sensörü (MAP) kirlenmesi veya arızası
- Yağ buharı/kurum sensörü yanıltabilir.
- VNT (Değişken Geometrili Turbo) mekanizmasının sıcaklıkta sıkışması
- Kanatçıklar kurum bağladığında, sıcaklıkta hareketi kısıtlanır.
- Vakum hattı veya N75 valfi zayıflaması
- Vakum kaçağı ya da sıcaklığa bağlı N75 performans düşüşü basınç farkına yol açar.
- Yazılım uyumsuzluğu (EGR–DPF iptal sonrası)
- Turbo haritaları optimize edilmediyse, sıcak çalışma değerleri sapar.
Kontrol ve Teşhis Adımları
- VCDS/ODIS ile hata kodu + Freeze Frame verileri kaydedin.
- Basınç hedefi – ölçülen basınç farkını sıcak/soğuk motor için karşılaştırın.
- MAP sensörünü söküp temizleyin (veya yenisiyle değiştirin).
- Vakum hattı ve N75 valfi testi yapın, kaçak varsa giderin.
- VNT mekanizmasının hareketini vakum pompası ile test edin, takılma varsa turbo sökülüp temizlenmeli.
Çözüm Önerileri
- MAP sensörü temizliği/değişimi.
- Vakum hattı ve N75 valfi yenilenmesi.
- VNT mekanizması temizliği (kurum çözme kimyasalları veya turbo sökme).
- Yazılım kalibrasyonunun gözden geçirilmesi.
Not: Sorun sıcak motor sonrası ortaya çıktığından, genleşme ile artan mekanik sıkışma veya sıcaklığa duyarlı sensör/valf arızası ihtimali yüksek.
Ekli dosyayı görüntüle 624