İlk Arabamı Alıyorum

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan rivolex
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

rivolex

Yeni Üye
Katılım
1 Nis 2024
Mesajlar
1
Merhaba daha önce aile aracımız olan 2012 Latitude kullanıyorum.

Hayırlısıyla sonunda ilk defa kendime ait arabamı alıyorum aranızda daha önce kullanan varsa + ve - leri neler yardımcı olursanız sevinirim.

GOLF 1.6 TDI / 65.000 KM / Comfortline / 3 Parça Lokal boya / Önler Başaran Coil / K&N Hava Filtresi / Stage 1 / Komple düz boru downpipe / Kumandalı vanalı egzoz / Dış komple GTI dönüşüm

Merak ettiklerim

Kronik sorunları nelerdir ? başıma gelmemesi için nelere dikkat etmem lazım ?

İlk defa DSG şanzıman kullanıcam dedikleri kadar narin mi ?

Aracın üstünde 19'inç Mallory jant var top speed ve hızlanmayı çok etkiler ve yakıtı ciddi oranda arttırır mı ?

DSG yi kaç binde bir bakıma götürüp yağını vs. değiştirip bakım yaptırmam lazım ?

Sizlerin de tavsiyeleriniz, önerileriniz varsa yanıtlarsanız sevinirim.
 
Aracınız Hayırlı olsun. Allah kaza beladan korusun. Modifiye konusunda bir bilgim yok. Fakat dsg konusunda size şunları söyleyebilirim;

1) Aracınızda dq200 kodlu kuru kavrama şanzıman var. Bu şanzımanlar evet hor kullanılmaya gelmez. Ne kadar düzgün kullanırsanız kullanın kavraması en fazla 100.000 km dayanıyor. Sonrasında özellikle 2den 3e geçerken titreme şikayetiniz oluyor ve kavrama bittiğini size söylerler. Maliyetli bir parçadır kavrama. Aracı almadan bunu gözlemleyin. Araçla kalkış yaparken gaza çok basmadan özellikle 2den 3e geçerken titriyor mu buna bakın. Tek belirtisi bu da değil. Bu yüzden aracı almadan, eksperden önce iyi bir vag grubu ustasına dsg kontrolü yaptırın derim. Zamanla dsg içindeki basınç tüpü diye adlandırılan parça’da basınç kaybı oluşuyor.

2) Araç dizel olduğu için vagcı ustaya motoru dinletin, enjektörlerden ses olup olmadığını, ayrıca dpf ( dizel partikül filtresi) nin doluluk oranını odis yazılımı ile incelemeli. Biriken kül miktarı nedir bu bilinmeli bence. Dpf çok doluysa araç kendi kendine gireceği rejenerasyon ( dpf de biriken külü araç belli aralıklarla kendi kendine motor devrini bir miktar yükselterek yakmaya çalışır) çok sıklaşır ve yaktığınız yakıt artar. Bu egr’ye sirayet eder. Bu işin sonu dpf + egr iptaline kadar gider. Yalnız şunu unutmayın. O dpf bir gün mutlaka dolacaktır. Dolmaması için tek seçenek var. Aracı şehiriçinde çok sık kullanmamak,kısa mesafele gidip durmamak.
Bende de b8 kasa 1.6 dizel passat vardı bir dönem. Sürekli şehirlerarası yollarda kullandım arabayı. Araçla 5 yılda 180.000 km yapmıştım. Dolayısıyla 1 kez bile dpf ışığı yanmadı. Ama tabiki yüksek devirli ve yüksek hızlarda kullanmak gerekiyor uzun yolda da. Düşük devirli uzun yolda kullanırsanız da dpf dolar. Bunun ilacı yüksek devir ve uzun mesafe kullanmak.

3) Son olarak da devirdaim kronik sorunludur. 100.000 km dayanır ortalama. Sonrasında antifiriz kaçırmaya başlar. Bunu da vagcı ustaya gösterin. 65.000 km de kaçak başlamaz ama eğer varsa da pazarlık konusu yapabilirsiniz bu durumu :).

Son olarak da eğer antifiriz kabında renk pembe antifiriz yerine paslı bir su rengiyse ya da sadece su varsa o arabadan koşarak kaçın. Bi ton para harcatır ama düzen tutmaz.

Aklıma gelenler bunlar. Tekrardan Hayırlı olsun Kolay gelsin.
 
120.000 de volan kavrama ve mekatronik ( sadece tamir ) toplam 80.000 ödedim doğuş otoya .. evet dsg seviyorsanız buna da katlanacaksınız