Golf 4 Hararet Göstergesi Problemi

MkIV

Yeni Üye
Katılım
15 Şub 2024
Mesajlar
2
Merhaba arkadaşlar. Benzinli Vw Golf 4 kullanıcısıyım. Araçta son zamanlarda hararet göstergesinde değişik hareketler gözlemliyorum. Bildiğiniz üzere ibre minimum 50 derecede, araç ısınınca da 90 derecede sabitleniyor. Ancak aracı sabah çalıştırdığımda bir kaç km yol gittikten sonra ibrenin 50 derecenin bir veya iki dilim üstüne çıktığını görüyorum ki bu normal bir durum. Ancak araç halen daha hareket halindeyken ibre birden 50 dereceye düşüyor. Çalışan ve yürüyen araçta bu durumun olması zaten imkansız. Daha sonra 50 dereceye düşen ibre anında 90 dereceye geliyor. Sonra bir daha 50 dereceye düşüyor. En son 90 dereceye birden tekrar yükseliyor ve bir daha düşmeden olması gerektiği gibi 90 derecede kalıyor. Araca yük bindiğinde fanlar açılıyor herhangi bir sıkıntı gözlemlemedim. 90 derecenin üstüne de çıkmadı hiç. Sizce bunun sebebi nedir? Termostat mı hararet müşürü mü ya da farklı bir şey midir? Görüşlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
Merhaba, Öncelikle hoş geldiniz platformumuza.
Yakın zamanda benzer bir problem yaşamıştım. Hararet göstergesi(kadran) araç ilk çalıştırmada yanlış ölçtüğünü ve aracın düzgün çalışmadığını uyarılar verdiğini görmüştüm. Bu arızanın nedenini varsa elinizde vagcom ile ölçüm bloklarından hararet müşirinden kontrol edebilirsiniz. Dediğiniz olayı yapan ısı seviyelerinde vagcom da gördüğün ısı değerleri ile kadrandakini karşılaştır. Anormallik görürsen ki görecenizi düşünüyorum o zaman ısı müşirine yoğunlaşın. Galiba yeşil renkli küçük bir ısı müşiri. Göstergeye bildiğim kadarıyla sadece müşirden gidiyor bilgiler. Ara ara kesik kesik doğru yanlış doğru şeklinde düzensiz dalgalanmalar yaşıyor. Öncelikle kablolarına soketine bakın, kısa devre yapıyor mu kontrol ediniz. Ardından soket pinlerine bakın oksitlenme kırılma vs var mı? Bunları bertaraf ettiniz ve düzelme olmaz ise ısı müşirini (hararet müşiri) değiştiriniz.
Geçmiş olsun.

hararet_golf4.png
 
Merhaba, Öncelikle hoş geldiniz platformumuza.
Yakın zamanda benzer bir problem yaşamıştım. Hararet göstergesi(kadran) araç ilk çalıştırmada yanlış ölçtüğünü ve aracın düzgün çalışmadığını uyarılar verdiğini görmüştüm. Bu arızanın nedenini varsa elinizde vagcom ile ölçüm bloklarından hararet müşirinden kontrol edebilirsiniz. Dediğiniz olayı yapan ısı seviyelerinde vagcom da gördüğün ısı değerleri ile kadrandakini karşılaştır. Anormallik görürsen ki görecenizi düşünüyorum o zaman ısı müşirine yoğunlaşın. Galiba yeşil renkli küçük bir ısı müşiri. Göstergeye bildiğim kadarıyla sadece müşirden gidiyor bilgiler. Ara ara kesik kesik doğru yanlış doğru şeklinde düzensiz dalgalanmalar yaşıyor. Öncelikle kablolarına soketine bakın, kısa devre yapıyor mu kontrol ediniz. Ardından soket pinlerine bakın oksitlenme kırılma vs var mı? Bunları bertaraf ettiniz ve düzelme olmaz ise ısı müşirini (hararet müşiri) değiştiriniz.
Geçmiş olsun.

Ekli dosyayı görüntüle 336
Hoşbulduk, cevabınız için teşekkür ederim. Sanayideki usta ya termostat müşiri ya da hararet müşiri demişti. Mesajınızda belirttiğiniz yöntemleri deneyeceğim.
 
Merhaba iyi günler golf4 otomatik vites aracım var aracım yeni şanzıman revize edildi yağ soğutucu değişti herşey şuan iyi güzel bir sıkıntı yok yalnız usta uyardı baktırmanda fayda olur dedi kafam hararet kısmına takıldı araç çalışıyor 2-3 dk sürmeden 90 a direk geliyor 90 ı çok ufak geçiyor 95 gibi ufak kıpırdama var fan açıyor sıkıntı yok gizli hararet yapabilir sürekli 90 dan çok az geçmiş bir şekilde duruyor araç soğukken 2dk maksimum 500mt gidiyorum direk 90 a geliyor şüphe etmem kafaya takmam gereken bir durum mu yoksa normal mı kararsız kaldım araç antifiriz bakım herşey yeni suyu yağ herşey tam eksiltme yok iyi günler dilerim