Gaz Kesme Sorunu Golf

Katılım
20 Şub 2025
Mesajlar
5
Golf 6 1.4 aracım var araç yolda giderken birden gazı kesiyor öne yığılıyorsun anlık oluyor bu bazen günde 2 3 defa bazen haftada 1 yapıyor buji ve yüksek basınç pompası değişti
 
Merhaba arıza tespit cihazına baĝlandımı aracınız.?
O2 sensörü ve soketlerini kontrol edin oksitlenme kısa devre kopma v.b sorun varmı diye ve ecu soketini de ayrıca kontrol etmenizde fayda var.
 
Merhaba arıza tespit cihazına baĝlandımı aracınız.?
O2 sensörü ve soketlerini kontrol edin oksitlenme kısa devre kopma v.b sorun varmı diye ve ecu soketini de ayrıca kontrol etmenizde fayda var.
Hiç bir hata kodu düşmüyor hocam Malesef keşke düşse nokta atışı yaparım
 
Golf 6 1.4 aracım var araç yolda giderken birden gazı kesiyor öne yığılıyorsun anlık oluyor bu bazen günde 2 3 defa bazen haftada 1 yapıyor buji ve yüksek basınç pompası değişti
Bende de aynı sorun var bujileri değiştirdiler ama hala aynı. Ustaların eline kalırsam arabayı baştan aşağı değiştirecekler. Sorunu çözebildiniz mi?
 
Son düzenleme:
Selam,

Golf 6 1.4 TSI’da yolda giderken anlık gaz kesme / öne yığılma sorunu, özellikle buji ve yüksek basınç pompası değişmesine rağmen devam ediyorsa, çoğu zaman yakıt-hava karışımı kontrolünde kısa süreli kesinti yapan sensör veya ateşleme elemanlarından kaynaklanıyor.

1 En Yaygın Sebepler
Yüksek Basınç Yakıt Pompası sonrası yakıt basınç sensörü (G247)
ECU, sensörden gelen ani basınç düşüşü sinyalinde yakıtı kesebilir.
Arızalı olduğunda sürekli değil, belirli koşullarda yapar.
Düşük basınç (depo içi) yakıt pompası veya rölesi
Pompa rölesi (J17) arızalanmaya başladığında anlık kesme yapabilir.
Depo içi pompa zayıflığı da uzun yolda, yüksek yükte kendini belli eder.
Krank mili sensörü (G28)
Anlık sinyal kaybı → ECU ateşlemeyi keser, tekrar sinyal gelince devam eder.
Genellikle arıza kodu bırakmaz veya “sporadik” (aralıklı) bırakır.
Gaz kelebeği potansiyometresi
Potansiyometre tırnakları aşındığında ECU ani gaz kesme komutu verir.
Rölantide hafif dalgalanma da eşlik edebilir.
Turbo basınç sensörü / MAP sensörü
Ani basınç sapmasında ECU koruma moduna geçip yakıtı anlık keser.

2 Ne Yapmalı?
OBD ile canlı veri kaydı alınmalı (VCDS/ODIS → Measuring Blocks):
Yakıt basıncı (düşük & yüksek)
Krank devir sinyali
Gaz pedalı & gaz kelebeği konumları
Turbo basıncı
Arıza anında bu verilerden hangisi “sıfır” veya “anormal” oluyorsa suçlu bileşen bulunur.
Özellikle krank sensörü ve yakıt pompası rölesi Golf 6 1.4 TSI kullanıcılarında çok sık bu şekilde arıza yapıyor.

Bence, Eğer sorun soğuk–sıcak fark etmeksizin oluyorsa → krank sensörü ihtimali yüksek.
Eğer yakıt azaldığında daha çok yapıyorsa → depo içi pompa veya röle.
Eğer tam gaz sonrası yapıyorsa → yakıt basınç sensörü veya MAP sensörü.