Cc Turbo Problemi

ArdaKK

Yeni Üye
Katılım
30 May 2024
Mesajlar
3
Merhaba, öncelikle herkese iyi günler diliyorum.
1.4 Tsi 160hp 2014 CC aracım var. Aracım 220000 kilometrede ve aldığımda 3000-3500 devirde güç kestiğini fark ettim yani araba 3500 devire kadar gayet iyi gidiyor ancak 3500 devirden sonra atmosferikmiş gibi bağırıyor ve gitmiyordu. Arabayı bilgisayara bağladığımızda arıza falan göstermiyordu. Bir süre sonra arabayı sıkıştırmaya karar verdim, sarı motor ışığı yanıp söndü ve biraz gaza basınca araba acayip bir şekilde motoru sallıyordu yani gidebilmek için gaza sadece dokunuyordum. Sonrasında araç sanayiye gitti geldi ve aracın turbosunun pervanesini değiştirdiklerini ve sanırım bobinlerini değiştirdiklerini biliyorum. Araç düzeldi ve bir süre sonra hevesimden dolayı araca yazılım attırdım ancak ahım şahım bi yazılım değil soft bi yazılım attırdım. Yazılımdan sonra aracı denemek için yazılımı atan adamla birlikte 10 dakikalık bir test sürüşüne çıktık ve aracı sadece o kısımda sıkıştırdık. Testi bitirdik aracımı aldım eve dönerken arabanın yine 3000 devirde gücü kestiğini fark ettim ama emin olamadım. Sonrasında araba tekrar başta bahsettiğim gibi gaza dokununca motoru sallamaya başladı ve arıza lambası yanıp söndü.

Merak ettiğim bir kaç bir şey var yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
1- Araba aynı sorunu yazılımdan dolayı mı yapmıştır? ( Aracı çok zorlamadığımız ve bu kadar kısa sürede yazılımdan olacağını zannetmiyorum. )

2- Araba neyden dolayı 3000-3500 devirden sonra gücü keser ve gaza ufak bi basmada bile motoru titretir?

( Biraz uzun yazmış olabilirim, kusura bakmayın. Saygılar. )
 
Hocam selam, bu sorularınızın tamami için sağlıklı bir log alınmalıdır.
Vuruntu(avans), lambda, basınçlar ve bunun gibi bir iki daha bilgi lazım ki neden dolayı böyle yapıyor bakılması gerekir.
Tahminimce yazılımda fazla basınç açılmış olabilir. Ve basınç artırıldığında delta basıncı da ona göre ayarlanmamiş ise motoru korumak için basınç yüksek hatası ve/veya vuruntu ile birlikte silindirler de tekleme arızası basgosterebilir. Bu demek değildir kesinlikle bundan dolayı yapıyor diye.
Tavsiyem yine bunu yaptırdığınız yere gidin ve yaşadığınız durumu izah edin. Onlar gerekeni yapması gerekir ve sizi bilgilendirir.
Kimse yazılımına laf söyletmez ama her yazılım da her araçta aynı tepki vermek zorunda değil. Aşınmalar, hava kaçakları, kompresörler her arac icin spesifik olacagindan liste uzayıp gider.
İkincisi de yazılım yaptırdığınız yerden hem orijinal dosyanızı hem de yazmış olduğunuz yazılımı isteyin buradan bize gönderin ve bakalım neyi ne yapmışlar.
Yazılımcı arkadaşlar kendi yazılımlarını vermeyebilirler. En azından log alsinlar ve sorununuza çözüm uretsinler.
Saygılarımla.
 
*Güncelleme*

Araç ilk yapıldığında dediğim gibi bobinler değişmişti fakat sadece 2 bobini değiştirmişler. Sonrasında sanayiye gittiğinde diğer 2 bobini de değiştirmişler ve sorun çözüldü.
 
Probleminizin en uygun yoldan cozuldugune çok sevindim. Degistirmisken RS bobini (kırmızı) değiştirmeniz sizin yararınıza olacaktır.
Hayırlı günler.