metinoktayaydin
Üye
- Katılım
- 15 Mar 2025
- Mesajlar
- 7
Merhaba. Biraz uzun yazacağım umarım sıkıcı olmaz.
2004 model 1.8t passat otomatik aracımda " gaz kelebeği turbo basınç düşük " arızası var. hem motor arıza lambası yanıyor hem çekiş yok hemde aşırı yakıt tüketimi var. usta usta gezdik çözüm bulamadık. yaptığım işlemleri ve tespitlerimi sırası ile yazıyorum.
1- duman testi yaptık ne kadar kaçak varsa hepsini düzelttik boruları değiştirdik
2- çek valf kırıktı sıfır taktık
3- n75 bozuktu arabaya çek bırak yaptırıyordu değiştirdik (arıza gitmediği için 2-3 valf denedik tamamında arıza aynı)
4- turboyu ne olur ne olmaz söktük manifoldunda çatlak milinde oynama tespit ettik turbocuya verdik yaptırdık içini komple sıfır olacak şekilde geri taktık.
5- intercoolerı temizlettik.
6- intercoolerın çıkışında ki sensörü değiştirdik çözüm olmadı arıza aynı.
7- vesgatein devamında ki çek valfte değişti
şöyle de ilginç bir durum var çok nadir bazen bazı günler hiç yapmamakla birlikte çekiş bazen %100 geliyor gazı bırakmak zorunda kalıyorum gücü hissediyorum hemen akabinde eski haline geri dönüyor araç.
üstüne çokta fazla düşünemiyorum artık cidden yordu bu arıza ama yine de teorim şu
1- turboyu yaptırdık ama takılmadan önce kontrol etmedik. gövde de manifoldda çatlak vs olabilir mi ?
2- vesgate ile ilgili bir sıkıntı olabilir mi ?
benzer arızayı daha önce yaşayan var mı ? sizce nasıl bir yol izlemeliyim ?
herkese şimdiden teşekkürler. hayırlı ramazanlar.
2004 model 1.8t passat otomatik aracımda " gaz kelebeği turbo basınç düşük " arızası var. hem motor arıza lambası yanıyor hem çekiş yok hemde aşırı yakıt tüketimi var. usta usta gezdik çözüm bulamadık. yaptığım işlemleri ve tespitlerimi sırası ile yazıyorum.
1- duman testi yaptık ne kadar kaçak varsa hepsini düzelttik boruları değiştirdik
2- çek valf kırıktı sıfır taktık
3- n75 bozuktu arabaya çek bırak yaptırıyordu değiştirdik (arıza gitmediği için 2-3 valf denedik tamamında arıza aynı)
4- turboyu ne olur ne olmaz söktük manifoldunda çatlak milinde oynama tespit ettik turbocuya verdik yaptırdık içini komple sıfır olacak şekilde geri taktık.
5- intercoolerı temizlettik.
6- intercoolerın çıkışında ki sensörü değiştirdik çözüm olmadı arıza aynı.
7- vesgatein devamında ki çek valfte değişti
şöyle de ilginç bir durum var çok nadir bazen bazı günler hiç yapmamakla birlikte çekiş bazen %100 geliyor gazı bırakmak zorunda kalıyorum gücü hissediyorum hemen akabinde eski haline geri dönüyor araç.
üstüne çokta fazla düşünemiyorum artık cidden yordu bu arıza ama yine de teorim şu
1- turboyu yaptırdık ama takılmadan önce kontrol etmedik. gövde de manifoldda çatlak vs olabilir mi ?
2- vesgate ile ilgili bir sıkıntı olabilir mi ?
benzer arızayı daha önce yaşayan var mı ? sizce nasıl bir yol izlemeliyim ?
herkese şimdiden teşekkürler. hayırlı ramazanlar.