2004 1.8T Otomti̇k Passat Turbo Düşük Basınç Sorunu

Katılım
15 Mar 2025
Mesajlar
7
Merhaba. Biraz uzun yazacağım umarım sıkıcı olmaz.
2004 model 1.8t passat otomatik aracımda " gaz kelebeği turbo basınç düşük " arızası var. hem motor arıza lambası yanıyor hem çekiş yok hemde aşırı yakıt tüketimi var. usta usta gezdik çözüm bulamadık. yaptığım işlemleri ve tespitlerimi sırası ile yazıyorum.
1- duman testi yaptık ne kadar kaçak varsa hepsini düzelttik boruları değiştirdik
2- çek valf kırıktı sıfır taktık
3- n75 bozuktu arabaya çek bırak yaptırıyordu değiştirdik (arıza gitmediği için 2-3 valf denedik tamamında arıza aynı)
4- turboyu ne olur ne olmaz söktük manifoldunda çatlak milinde oynama tespit ettik turbocuya verdik yaptırdık içini komple sıfır olacak şekilde geri taktık.
5- intercoolerı temizlettik.
6- intercoolerın çıkışında ki sensörü değiştirdik çözüm olmadı arıza aynı.
7- vesgatein devamında ki çek valfte değişti

şöyle de ilginç bir durum var çok nadir bazen bazı günler hiç yapmamakla birlikte çekiş bazen %100 geliyor gazı bırakmak zorunda kalıyorum gücü hissediyorum hemen akabinde eski haline geri dönüyor araç.

üstüne çokta fazla düşünemiyorum artık cidden yordu bu arıza ama yine de teorim şu
1- turboyu yaptırdık ama takılmadan önce kontrol etmedik. gövde de manifoldda çatlak vs olabilir mi ?
2- vesgate ile ilgili bir sıkıntı olabilir mi ?

benzer arızayı daha önce yaşayan var mı ? sizce nasıl bir yol izlemeliyim ?

herkese şimdiden teşekkürler. hayırlı ramazanlar.
 
Hocam selam, n75 ve wastegate için şu şekilde bir yol izleyin.
N75 ten çıkıp wastegate e giden hortumun wastegate tarafını çıkarın ve hortumu körleyin. Bu şekilde kullanın bakalım basınç gelecek mi. Eğer gelirse n75 veya ona bağlı sistemde sıkıntı var. Yok yine gelmediyse basınç, o zaman wastegate te veya turbonun basıncın da sıkıntı var.
Turboda sıkıntı yoksa belki manifold ile turbo arasında contadan kaçırıyor olabilir.
Dikkatlice sırasıyla bir bakın hocam.
Ankara da iseniz @Necdet hocam size yardımcı olacaktır.
 
Hocam selam, n75 ve wastegate için şu şekilde bir yol izleyin.
N75 ten çıkıp wastegate e giden hortumun wastegate tarafını çıkarın ve hortumu körleyin. Bu şekilde kullanın bakalım basınç gelecek mi. Eğer gelirse n75 veya ona bağlı sistemde sıkıntı var. Yok yine gelmediyse basınç, o zaman wastegate te veya turbonun basıncın da sıkıntı var.
Turboda sıkıntı yoksa belki manifold ile turbo arasında contadan kaçırıyor olabilir.
Dikkatlice sırasıyla bir bakın hocam.
Ankara da iseniz @Necdet hocam size yardımcı olacaktır.
üstadım teşekkür ederim. niyetimde oydu. sırasıylaa yazıldığı şekilde ilerleyeceğim.
 
Hocam selam, n75 ve wastegate için şu şekilde bir yol izleyin.
N75 ten çıkıp wastegate e giden hortumun wastegate tarafını çıkarın ve hortumu körleyin. Bu şekilde kullanın bakalım basınç gelecek mi. Eğer gelirse n75 veya ona bağlı sistemde sıkıntı var. Yok yine gelmediyse basınç, o zaman wastegate te veya turbonun basıncın da sıkıntı var.
Turboda sıkıntı yoksa belki manifold ile turbo arasında contadan kaçırıyor olabilir.
Dikkatlice sırasıyla bir bakın hocam.
Ankara da iseniz @Necdet hocam size yardımcı olacaktır.
tekrar merhaba.
n75 den vesgate giden boruyu söktüm körledim. anlık olarak çekiş geliyor ama yine tam yatırmıyor akabinde de araba korumaya alıyor basınç artışından. arızayı silip bir kaç kere denedim tam tepmiyor araba. turboyu da yaptırmıştık ama tekrar söktürüyorum şu an. bu turboyu sökülü haldeyken kontrol etmenin bi yolu var mı ?
 
İki-,üç sebep var. Turbo revizyonu problemli, veya N75 - dump valve basınç tutmaması
 
Hocam basıncı tutmuyorsa sürekli güç gelmesi lazım. Düşünün ki wastegate diyaframı patlak ve basınç tutmuyor. Yani atık kapısını hiç açmıyor demektir. Bu da sürekli basınç demektir. Acaba koruma moduna girdiğinden mi oluyor. Bakalım görelim.
 
Hocam basıncı tutmuyorsa sürekli güç gelmesi lazım. Düşünün ki wastegate diyaframı patlak ve basınç tutmuyor. Yani atık kapısını hiç açmıyor demektir. Bu da sürekli basınç demektir. Acaba koruma moduna girdiğinden mi oluyor. Bakalım görelim.
n75 buna hava basıyor buda n75 e basıyor. düşük yüksek her türlü basınç arızası veriyor olması muhtemel. vesgatei değiştirip tüm contalarını yenileyip turboyu yerine takacağız. ondan sonra dump valf ve çek valfide test edeceğim. tüm turbo borularını tek tek kontrol ederek geri montajlayacağım. ne olacak bakacağız. gelişmeler ile ilgili bilgiyi buradan paylaşırım.
 
n75 buna hava basıyor buda n75 e basıyor. düşük yüksek her türlü basınç arızası veriyor olması muhtemel. vesgatei değiştirip tüm contalarını yenileyip turboyu yerine takacağız. ondan sonra dump valf ve çek valfide test edeceğim. tüm turbo borularını tek tek kontrol ederek geri montajlayacağım. ne olacak bakacağız. gelişmeler ile ilgili bilgiyi buradan paylaşırım.
GÜNCELLEME !!! ÖNEMLİ !!!!
YAZDIĞIM HERŞEYİ TEK TEK YAPTIM. SONUÇ AYNI ARABA DÜZELMEDİ. EN BAŞA DÖNDÜM DAHA ÖNCE 3 KERE DEĞİŞTİRDİĞİM N75 VALFİNİN İLK BAŞTA ARIZALI OLAN ÇEK BIRAK YAPTIRANINI HURDALARIN ARASINDAN BULUP GERİ TAKTIM. ÇEKİŞ DÜZELDİ YİNE AL VER YAPIYOR. AMA ÖNEMLİ OLAN ÇEKİŞİN DÜZELMESİ.

ÖZETLE
KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE ORJİNAL SAĞLAM ÇALIŞIR DURUMDA 1 ADET N75 VALFİ
NE OLUR NE OLMAZ 1 ADETTE ORJİNAL HAVA AKIŞMETRE İHTİYACIM VAR.
 
GÜNCELLEME !!! ÖNEMLİ !!!!
YAZDIĞIM HERŞEYİ TEK TEK YAPTIM. SONUÇ AYNI ARABA DÜZELMEDİ. EN BAŞA DÖNDÜM DAHA ÖNCE 3 KERE DEĞİŞTİRDİĞİM N75 VALFİNİN İLK BAŞTA ARIZALI OLAN ÇEK BIRAK YAPTIRANINI HURDALARIN ARASINDAN BULUP GERİ TAKTIM. ÇEKİŞ DÜZELDİ YİNE AL VER YAPIYOR. AMA ÖNEMLİ OLAN ÇEKİŞİN DÜZELMESİ.

ÖZETLE
KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE ORJİNAL SAĞLAM ÇALIŞIR DURUMDA 1 ADET N75 VALFİ
NE OLUR NE OLMAZ 1 ADETTE ORJİNAL HAVA AKIŞMETRE İHTİYACIM VAR.
yeni güncelleme. bogap marka n75 bosch marka akışmetre takıldı. şu an için görünürde sıkıntı yok.