2016 Polo1.2 Tsı Dsg Sorunu

Erdemkavak

Yeni Üye
Katılım
14 Eyl 2024
Mesajlar
2
Öncelikle herkese merhaba, geçen hafta satın aldığım araçla ilgili bir konu hakkında bilgi almak istiyorum. Satın aldığımız aracı ekspere soktuk ama DSG ile ilgili her hangi bir sorun olmadığını söylediler. Bende daha önce DSG bir araç kullanmadım. Fakat vitesi D konumuna alıp ayağımı gazdan çektiğimde araç kendini ileri doğru atmıyor hafif bir ilerleme yapıp sanki boşta gibi duruyor. Geri viteste böyle bir sorun yok. Manuel olarak 1’e aldığımda da aynı şekilde. Gazladığım zaman ince hareket yapmak çok mümkün olmuyor diyebilirim. Vites geçişlerinde herhangi bir vuruştu vs. yok bahsettiğim sorun sadece birinci vites ince hareket yapmak istediğim zaman (Dar iki araç arasına parelel park vb.) durum normal mi ? Alışık olmadığım dan dolayı mı bilemiyorum ama bana böyle olmaması gerekiyor gibi geliyor. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür eder, herkese iyi forumlar dilerim.
 
Hocam selam. Hoşgeldiniz platforma.
Normalde bildiğim kadarıyla elektronik elfreni aktif değilken araç ilerlemesi gerekiyor, aktif ise hareket etmek için gaza basmak gerekiyor. Durumunuz buna uyuyor mu? Dsg kullanan arkadaşlar yardımcı olabilir.
 
Hocam selam. Hoşgeldiniz platforma.
Normalde bildiğim kadarıyla elektronik elfreni aktif değilken araç ilerlemesi gerekiyor, aktif ise hareket etmek için gaza basmak gerekiyor. Durumunuz buna uyuyor mu? Dsg kullanan arkadaşlar yardımcı olabilir.
Öncelikle tekrar merhaba, aracımda elektronik frenleme sistemi mevcut değil. Sadece ilerlemediğinin dışında yokuş kalkış desteğinin devreye girmeyeceği kadar yokuş olan bölümlerde geri kaçırmada söz konusu. Yorumunuza göre bize servis yolu göründü gibi duruyor.
 
Yokuş kalkış desteğinden kaynaklı olabilir. Aracı bir süre tuttuğu için yavaş hareket mümkün olmuyor. Arkadaşım yokuş kalkış desteğinden kaynaklı park halindeki araca dokunmuştu. 🥲
 
Hocam tekrar araştırmalarım sonucu bazı bilgilere ulaştım.
Anlattığın durumda bu tamamen “DSG’nin karakteri mi, yoksa arızanın habercisi mi?” sorusu akla geliyor.
Senin aracındaki davranış biraz normal, biraz da kontrol edilmesi gereken noktalar var. Detaylı açıklayayım:

1 DSG’nin Karakteri – Neden “Kavrama” Hissi Var?

DSG şanzıman (özellikle 7 ileri kuru kavrama DQ200 veya 6 ileri ıslak kavrama DQ250) manuel bir şanzıman mantığıyla çalışır, sadece kavramayı robotlar kontrol eder.

Bu nedenle tork konvertörlü otomatikler gibi “D’ye alıp freni bırakınca sürekli ileri atma” hissi zayıftır.

viteste ince manevralarda (dar park, yavaş ilerleme) sistem debriyajı sık sık açıp kapatarak kavrama ömrünü korumaya çalışır → bu da “boşta gibi” his yaratabilir.

2 Ne Kadar Normal?

Hafif eğimde veya düz zeminde D konumunda freni bırakınca çok yavaş ilerleme normaldir.

Geri viteste “creep” (ilerleme) daha kuvvetli olması da normal, çünkü geri vites oranı daha kısa ve kavrama ayarı farklıdır.

Ancak tamamen durup kalma, çok düşük hızda ani kavrama bırakma veya aşırı gecikme normal değil.


3 Kontrol Edilmesi Gerekenler

Kavrama Ayarı ve Aşınma Durumu

VCDS/ODIS ile kavrama adaptasyon değerleri ve aşınma ölçülmeli.

DSG’de aşınma ilerledikçe creep zayıflar.

Mechatronic Yazılım Versiyonu

Bazı DSG yazılım versiyonlarında düşük hız davranışı iyileştirildi.

Motor Rolanti Torku

Rolanti devri veya torku düşükse (EGR, hava kaçağı vb.), creep etkisi azalır.

Yokuş Kalkış Desteği (Hill Hold)

Elektronik park freni olmasa da bazı Polo/Golf platformlarında Hill Hold var. Senin araçta devre dışı olabilir veya yok.


4 Çözüm / Test Önerileri

Test 1: D konumunda freni bırak, hafif gaz vererek 1–2 metre ilerle → gaz tepkisi gecikiyorsa kavrama veya mechatronic kontrolü lazım.

Test 2: Manuel 1. viteste düşük hızda çok hafif gaz ver → titreme, sarsıntı varsa kavrama aşınması ihtimali artar.

Test 3: Serviste DSG adaptasyon reseti yaptır → bazen düşük hız davranışı düzelir.


Kısa Cevap

Bu durum tork konvertörlü otomatiklerden DSG’ye geçenlerde hep “bozuk gibi” hissettirir.

Eğer geri viteste güçlü ilerleme, ileri viteste ise çok hafif veya hiç ilerleme varsa, kavrama adaptasyonu kontrol edilmeli.

Sorun ilerleyici olursa kavrama veya mechatronic bakımı gerekebilir.