No | Kronik Arıza / Parça | Belirti | Sebep | Çözüm |
---|
1 | Ön süspansiyon salıncak burçları | Kasislerde ses, direksiyon titremesi | Burç kauçuklarının yırtılması | Burç veya salıncak değişimi |
2 | Direksiyon kutusu boşluğu | Direksiyonda boşluk hissi | İç mekanizma aşınması | Revizyon veya değişim |
3 | Cam açma motorları | Camların yavaş çalışması | Motor dişli aşınması | Motor değişimi |
4 | Turbo wastegate kolu (1.8T, TDI) | Çekiş düşüklüğü, turbo sesi | Kolun sıkışması veya boşluk yapması | Temizlik veya turboya müdahale |
5 | Yağ kaçakları (supap kapağı contası) | Motor üzerinde yağ | Conta sertleşmesi | Conta değişimi |
6 | Soğutma suyu flanşı çatlağı | Su eksiltme | Plastik flanş çatlağı | Yeni flanş takılması |
7 | Klima fan rezistansı | Klima çalışmaması | Rezistans arızası | Rezistans değişimi |
8 | Triger kayışı kopması | Motorun çalışmaması, ağır hasar | Zamanında değişmemesi | Her 90.000 km’de set değişimi |
9 | Ön fren disklerinde eğilme | Fren sırasında titreme | Isınma ve malzeme yorgunluğu | Disk değişimi |
10 | El freni teli sıkışması | El freni bırakmaması | Tel paslanması | Tel değişimi |
11 | Arka amortisör takozları | Arkadan vuruntu sesi | Takoz yırtılması | Takoz değişimi |
12 | Motor beyni (ECU) soğuk lehim | Rölanti dalgalanması, çalışmama | Lehim çatlağı | Lehim onarımı veya ECU değişimi |
13 | Hava kütle ölçer (MAF) | Çekiş düşüklüğü, yüksek tüketim | Sensör kirlenmesi | Temizlik veya değişim |
14 | Ön aks kafası / körük yırtılması | Dönüşlerde “tık tık” sesi | Körük yırtılıp yağın dağılması | Körük değişimi, gerekirse aks kafası yenilenmesi |
15 | Debriyaj çift kütleli volan (manuel) | Kalkışta titreme, metalik ses | Volan yaylarının gevşemesi | Orijinal çift kütleli volan + baskı balata seti değişimi |
16 | Alternatör kömürü / şarj regülatörü | Akü ışığı yanması, voltaj dalgalanması | Kömür aşınması, regülatör arızası | Regülatör değişimi, alternatör bakımı |
17 | Krank sensörü | Seyir halinde stop etme, çalışmama | Isı ile sensörün sinyal kaybı | Orijinal krank sensörü değişimi |
18 | Maf sensörü (MAF) | Çekiş düşüklüğü, siyah duman (TDI) | Sensörün kirlenmesi veya bozulması | Orijinal Bosch MAF değişimi veya temizliği |
19 | ABS modülü | ABS / ESP lambası yanması | Modül içinde soğuk lehim çatlağı | Modül tamiri veya yenisi |
20 | Ön amortisör üst takozları | Kasislerde “gıcırtı / takırtı” | Takoz kauçuğunun sertleşmesi | Üst takoz ve rulman değişimi |
21 | Kapı kilit modülleri | Kapıların merkezi kilitte çalışmaması | İç mikro switch arızası | Modül tamiri veya yenisi |
22 | Silecek mekanizması | Sileceklerin ağır çalışması veya durması | Mil yataklarının paslanması | Mekanizma sökülüp temizlenmesi veya değişimi |
23 | Egzoz manifold çatlağı (1.8T) | Turbo sesi artışı, kaçak | Isı kaynaklı çatlama | Manifold değişimi veya kaynakla onarım |
24 | Termostat arızası | Motor geç ısınma veya çabuk ısınma | Termostatın açık/kapalı kalması | Orijinal termostat değişimi |
25 | Ön cam su fıskiyesi motoru | Cam suyu gelmemesi | Pompa tıkanması veya yanması | Pompa temizliği veya değişimi |
26 | Direksiyon açı sensörü | ESP lambasının yanması | Sensör kalibrasyon kaybı | Kalibrasyon veya sensör değişimi |
27 | CCM (Comfort Control Module) beyin arızası | Merkezi kilit, camlar, alarm çalışmaması | Su basması sonucu oksitlenme | Tahliye temizliği, beyin tamiri |
28 | Yakıt pompası rölesi (109) | Ara sıra çalışmama | Röle kontaklarının yanması | Röle değişimi |
29 | Triger seti gergi rulmanı | Yüksek ses, kayış sıyırma riski | Rulman arızası | Her triger değişiminde set halinde değişim |
30 | Ön panel radyatör destekleri | Ön tarafta titreşim ve boşluk | Plastik kısımların kırılması | Orijinal panel değişimi |