Polo 1.6Tdi Basınç Problemi

WillyWonka

Yeni Üye
Katılım
20 Şub 2025
Mesajlar
3
Herkese merhabalar aracım 2012 model polo
Aracımda hibrit turbo mevcut.Son 2 aydır 1500 2500 devirler arasında araç limp mode a giriyor ve basınç saatine baktığımda basıncı neredeyse 0 a düşürüyor ve ayağımı gazdan çektiğimde ise basınç yükseliyor ve sabit şekilde kalıyor. Herhangi bir hata kodu yok ve herhangi bir lamba yanmıyor araçta.Wesgate konumuna obd den baktığımda bu hareketi yaparken bir anda V2600 a düşüyor düzeliyor.Sanki düşük devirlerde bir şey basıncı vakumluyor ve gazı bıraktığımda basması gereken basıncı bastırıyor.3 kez turbo revize edildi vakum hattı kontrol edildi hiç bir sorun yok.Rolantide ise çalıştıktan 45 sanıye sonra gaz verip bıraktığımda basınç saati anlık olarak duruyor westgate çubuğu takılıyor(0.5 saniye) ve düzeliyor.Sanki içeride bir hava var o hava tükendikten sonra bu sorunu yapıyor gibi.Yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler iyi forumlar :)
 
Hocam selam, wastegate valfi, çubuğu, kapağı elemanlarında sanki bir sıkıntı var gibi gözüküyor. Eğer kontrol edildi ve problem olmadığına kanaat getirildi ise wastegate i kontrol eden valfe(n75) bakın. Dediğim aralıklarda hava kaçırıp wastegate i açıyor olabilir.
Bunu anlamanin en kolay yolu n75 valfinden wastegate e giden hortumu çıkarıp körleyin.( Çıkarmak yetmez, mutlaka hortumun ucunu hava almayacak şekilde kapatın )
Basinciniz geri geldiyse n75 problemli demektir hocam.
Deneyip buraya tekrar yazarsanız yorumların hocam.
Sağlıcakla.
 
Hayırlı sabahlar cevabınız için teşekkür ediyorum öncelikle,dün n75 hattından wesgateye giden hortuma checkvalve taktım problem ortadan kalktı ters basınç sorunu düzeldi lakin wesgate çubuğu hareket etmedi hiçbir şekilde ayrıca elimizle wesgate hortumunu sıkıp gaza bastığımızda da aynı şekilde sorun ortadan kalkıyor lakin bu seferde wesgate cubuğu hiçbir şekilde hareket etmıyor.
 
Hocam wastegate e giden hortuma checkvalve takmanız ile hortumu sıkmak aynı şey. N75 valfiniz belirli basıncı tutamıyor ve wastegate e gönderiyor. Wastegate açılıyor ve cubuk takılı kaldığından basinciniz gekmiyor. Yapılacak adimlar, Valfi içi veya mekanik olarak kilitlenme işini cozmelisiniz. Elinizle wastegate çubuğunu itince tekrar yerine geliyor mu kontrol ediniz. Eğer rahat bir hareket yok ise bunun üzerine düşün ve bu çubuğu rahatlatın.
Çubukta düzelme işi tamamlandıktan sonra hala basınç problemi yaşıyorsanız n75 i söküp el basınç manometreleri yardımıyla basıncına bakın ve kaçırıyor ise n75 i değiştirin derim.
 
n75 hattının vakumunu kontrol ettim ancak n75 in kendisini kontrol etmedim evet,araç bunu sadece düşük rpm de yapıyor ve araç çalıştıktan 1 dakika sonra yaklaşık yapmaya başlıyor sanki içerideki havayı tüketince başlıyor gibi.yüksek devirlerde herhangi bi sorun mevcut değil N249 ve N75 kaldı bir tek kontrol etmediğim sanırım bir de onları kontrol edip yazacağım teşekkürler hocam :)