gungor
Aktif Üye
- Katılım
- 1 May 2024
- Mesajlar
- 30
Cümleten herkese hayırlı günler sağlıklı sürüşler.
Eski bir üyeyim fakat bilgilerime ulaşamadığım için yeni kayıt olmak zorunda kaldım.
Polo 1,6 aee motor 2000 model 160bin km LPG+Benzin
Distirbütör ithal 2 senelik. Bujiler ve kablo yeni. Katalizör 1 senelik.
Gaz kelebeği aldığımdan beri konum sensörü hatası veriyor.( Adaptasyonunu kablom ile kendim yapıyorum ve temizliyorum)
Aracımda bir türlü çözülmeyen sorunlarım var.
1 senedir rampada zorlanma, ara ara gaz yememe ve devir farketmeksizin ileri geri kerkme vardı.
160-170 gören araba 130 da korkutmaya başlamıştı.
1,5 ay kadar önce günde yarım litre su eksiltmeye başladı. Alttan akan da yok. Eyvah ki ne eyvah derken ateşlemede sorun oluştu.
Bujilerden (3 tırnak bosch) biri görevini yapmıyor yada kablo iletmiyordu.
Evin önünde bir söktüm ki tam eyvah derkenkenki kabus gerçeğe dönüşmüş. Sol 1. buji paslanmış ve ucu kırılmış.
Dördünü de değiştirdim kablo ile beraber.
İlk 50km iyiydi yinede ama sonra yine aynı tekleme.
Tekrar açtım yine ıslanmış. ( Devirdaim suyumu 4 ayda bir temizlememe rağmen hep paslı. Benden önceki sahibi hiç antifriz koymamış)
Tamircime gittim kapağı açtı ve silindir kapağını kapakçıya gönderdik. Kapakta çatlak çıktı ve kaynakla onarılacak cinsten olduğu için
onarımı yapıldı test edildi, tamircim de montajını yaptı.
Dedimki ohh 20bin tl için değil, pasın kaynağı ve kerkme bayılma falan bitti inşallah.
Aracı aldım ama ilk metrelerde bile anladım ki yine yeni yenide aynı halde.
Acemice bir yorum olarak da sanki bir hava yakıt dengesizliği yada ateşlemede bir dokunuşa ihtiyacı var gibi geliyor bana.
Motor yine de kuvvetli. Sihirli değnek deyse ve şu problemi çözsem araba kendine hemen gelicek gibi.
Yapısı gereği aee motor sıcak sever ama bu kadar da sıcak sevmez sanki. El freninin altından şaseye parmak ucu ile dokununca aşırı sıcak.
Kaput altında motor bloğu kışın bile çok sıcak.
Aracımı seviyorum ama bu sorunlar beni iyice soğutmaya başladım.
Kabulledip amortisör değişikliği, temizlik boyası masrafını yaptırmışken hemen ardından silindir kapağı bana baya bi kapak oldu. Maddiyat yerlerde.
Zaten değiştirmek bir hayal olduğu için çözüm adına çok video izledim.
Konunun ehli yada bu tür sorunlar ile karşılaşıp çözüme ulaşmış dostların yardımına ihtiyacım var.
Cevap veren vermeyen herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
Eski bir üyeyim fakat bilgilerime ulaşamadığım için yeni kayıt olmak zorunda kaldım.
Polo 1,6 aee motor 2000 model 160bin km LPG+Benzin
Distirbütör ithal 2 senelik. Bujiler ve kablo yeni. Katalizör 1 senelik.
Gaz kelebeği aldığımdan beri konum sensörü hatası veriyor.( Adaptasyonunu kablom ile kendim yapıyorum ve temizliyorum)
Aracımda bir türlü çözülmeyen sorunlarım var.
1 senedir rampada zorlanma, ara ara gaz yememe ve devir farketmeksizin ileri geri kerkme vardı.
160-170 gören araba 130 da korkutmaya başlamıştı.
1,5 ay kadar önce günde yarım litre su eksiltmeye başladı. Alttan akan da yok. Eyvah ki ne eyvah derken ateşlemede sorun oluştu.
Bujilerden (3 tırnak bosch) biri görevini yapmıyor yada kablo iletmiyordu.
Evin önünde bir söktüm ki tam eyvah derkenkenki kabus gerçeğe dönüşmüş. Sol 1. buji paslanmış ve ucu kırılmış.
Dördünü de değiştirdim kablo ile beraber.
İlk 50km iyiydi yinede ama sonra yine aynı tekleme.
Tekrar açtım yine ıslanmış. ( Devirdaim suyumu 4 ayda bir temizlememe rağmen hep paslı. Benden önceki sahibi hiç antifriz koymamış)
Tamircime gittim kapağı açtı ve silindir kapağını kapakçıya gönderdik. Kapakta çatlak çıktı ve kaynakla onarılacak cinsten olduğu için
onarımı yapıldı test edildi, tamircim de montajını yaptı.
Dedimki ohh 20bin tl için değil, pasın kaynağı ve kerkme bayılma falan bitti inşallah.
Aracı aldım ama ilk metrelerde bile anladım ki yine yeni yenide aynı halde.
Acemice bir yorum olarak da sanki bir hava yakıt dengesizliği yada ateşlemede bir dokunuşa ihtiyacı var gibi geliyor bana.
Motor yine de kuvvetli. Sihirli değnek deyse ve şu problemi çözsem araba kendine hemen gelicek gibi.
Yapısı gereği aee motor sıcak sever ama bu kadar da sıcak sevmez sanki. El freninin altından şaseye parmak ucu ile dokununca aşırı sıcak.
Kaput altında motor bloğu kışın bile çok sıcak.
Aracımı seviyorum ama bu sorunlar beni iyice soğutmaya başladım.
Kabulledip amortisör değişikliği, temizlik boyası masrafını yaptırmışken hemen ardından silindir kapağı bana baya bi kapak oldu. Maddiyat yerlerde.
Zaten değiştirmek bir hayal olduğu için çözüm adına çok video izledim.
Konunun ehli yada bu tür sorunlar ile karşılaşıp çözüme ulaşmış dostların yardımına ihtiyacım var.
Cevap veren vermeyen herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...