Polo 1.6 Aee Motor Ateşleme Problemleri Ve Çözümleri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan gungor
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gungor

Aktif Üye
Katılım
1 May 2024
Mesajlar
30
Cümleten herkese hayırlı günler sağlıklı sürüşler.

Eski bir üyeyim fakat bilgilerime ulaşamadığım için yeni kayıt olmak zorunda kaldım.
Polo 1,6 aee motor 2000 model 160bin km LPG+Benzin
Distirbütör ithal 2 senelik. Bujiler ve kablo yeni. Katalizör 1 senelik.
Gaz kelebeği aldığımdan beri konum sensörü hatası veriyor.( Adaptasyonunu kablom ile kendim yapıyorum ve temizliyorum)

Aracımda bir türlü çözülmeyen sorunlarım var.
1 senedir rampada zorlanma, ara ara gaz yememe ve devir farketmeksizin ileri geri kerkme vardı.
160-170 gören araba 130 da korkutmaya başlamıştı.
1,5 ay kadar önce günde yarım litre su eksiltmeye başladı. Alttan akan da yok. Eyvah ki ne eyvah derken ateşlemede sorun oluştu.
Bujilerden (3 tırnak bosch) biri görevini yapmıyor yada kablo iletmiyordu.
Evin önünde bir söktüm ki tam eyvah derkenkenki kabus gerçeğe dönüşmüş. Sol 1. buji paslanmış ve ucu kırılmış.
Dördünü de değiştirdim kablo ile beraber.
İlk 50km iyiydi yinede ama sonra yine aynı tekleme.
Tekrar açtım yine ıslanmış. ( Devirdaim suyumu 4 ayda bir temizlememe rağmen hep paslı. Benden önceki sahibi hiç antifriz koymamış)
Tamircime gittim kapağı açtı ve silindir kapağını kapakçıya gönderdik. Kapakta çatlak çıktı ve kaynakla onarılacak cinsten olduğu için
onarımı yapıldı test edildi, tamircim de montajını yaptı.
Dedimki ohh 20bin tl için değil, pasın kaynağı ve kerkme bayılma falan bitti inşallah.
Aracı aldım ama ilk metrelerde bile anladım ki yine yeni yenide aynı halde.

Acemice bir yorum olarak da sanki bir hava yakıt dengesizliği yada ateşlemede bir dokunuşa ihtiyacı var gibi geliyor bana.
Motor yine de kuvvetli. Sihirli değnek deyse ve şu problemi çözsem araba kendine hemen gelicek gibi.
Yapısı gereği aee motor sıcak sever ama bu kadar da sıcak sevmez sanki. El freninin altından şaseye parmak ucu ile dokununca aşırı sıcak.
Kaput altında motor bloğu kışın bile çok sıcak.

Aracımı seviyorum ama bu sorunlar beni iyice soğutmaya başladım.
Kabulledip amortisör değişikliği, temizlik boyası masrafını yaptırmışken hemen ardından silindir kapağı bana baya bi kapak oldu. Maddiyat yerlerde.
Zaten değiştirmek bir hayal olduğu için çözüm adına çok video izledim.
Konunun ehli yada bu tür sorunlar ile karşılaşıp çözüme ulaşmış dostların yardımına ihtiyacım var.

Cevap veren vermeyen herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
 
Ne değiştirdin de acaba düzen bozuldu derseniz eğer,
2 sene önce Jp marka ithal distribütör
2 sene önce üst motor kulağı ve şanzıman kulağı
1 sene önce katalizör ve tam egsoz takım.
1,5 ay önce bujiler ve kablo.
10 ay kadar önce enjektörler Atiker kırmızı.
7-8 ay önce hararet müşürü.

Bunların tümü maddi durumuma göre zamana yayılan arıza tespit için değişenler.

Aralarda hava ve lpg filtresi,
 
Son düzenleme:
Merhaba silindir kapağındaki çatlakdan dolayı aracınız hem teklemiş, hem fazla yakıt yakmış hemde bujileri bozmuş gözüküyor. Bu sorunları yaşarken birde yan etkileri vardır araç gitsin diye gaza basarken hava yakıt karışımı bozuk olduğundan dolayı olağan üstü bir ısı meydana çıkar. Yanma düzgün olmadığı içinde egzozdan çıkan kurum katalizörü tıkamış yada dağıtmış olabilir.
Tıkalı katalizör ise ısı artışını fazlasıyla arttırır. Çatlak olan silindir kapaklarına yapılan kaynak uygulaması sağlıklı bir işlem olduğu kanaatinde değilim. Çıkma temiz bir silindir kapağı takmış olsaydınız daha sağlıklı olurdu, çünkü aracın sorunları bitmedikçe aklınızda hep silindir kapağına yapılan kaynak işi takılacaktır.
Tekrar geçmiş olsun umarım en kısa sürede problemleri çözersiniz.
 
Hocam Necdet arkadaşımız bazı bilgiler paylaşmış. Bunlara ek olarak hangi yakıt kullanımında tekleme oluyor öncelikle onu bulun. Diyelim benzinde de var ise aracınız LPG li olduğundan 3 tırnak buji den uzaklaşın. Tek tırnak buji her zaman ateşleme yi garanti edecektir. Tırnak nasıl kırılmış orasını da anlamadım. Ya çok yüksek ısılara maruz kaldı inceldiği yerden koptu ya da silindir kafası çarptı( bunu düşünmek istemiyorum).hava ile ilgili düzensizlikler. Bunun dışında hava alıyor olabilir, hava akışmetre, kelebek boğazı(ki konum hatası veriyor, ve adaptasyon tutuyor gozukebilir ama sonra tekrar bozuluyordur- içindeki plastik dişliler bozuluyor, içini acip kontrol etmelisiniz. ) Ayrıca LPG afr ayarı çok çok bozuk olabilir(benzinde tekleme yapmıyor ise) kontrol edilmeli ve ona göre karar verilme diye düşünüyorum.
 
Merhaba silindir kapağındaki çatlakdan dolayı aracınız hem teklemiş, hem fazla yakıt yakmış hemde bujileri bozmuş gözüküyor. Bu sorunları yaşarken birde yan etkileri vardır araç gitsin diye gaza basarken hava yakıt karışımı bozuk olduğundan dolayı olağan üstü bir ısı meydana çıkar. Yanma düzgün olmadığı içinde egzozdan çıkan kurum katalizörü tıkamış yada dağıtmış olabilir.
Tıkalı katalizör ise ısı artışını fazlasıyla arttırır. Çatlak olan silindir kapaklarına yapılan kaynak uygulaması sağlıklı bir işlem olduğu kanaatinde değilim. Çıkma temiz bir silindir kapağı takmış olsaydınız daha sağlıklı olurdu, çünkü aracın sorunları bitmedikçe aklınızda hep silindir kapağına yapılan kaynak işi takılacaktır.
Tekrar geçmiş olsun umarım en kısa sürede problemleri çözersiniz.
Bilgilendirmeniz için teşekkürler.
Tespitleriniz doğru. Sadece ilave edebilirim. Kapakçının söylemesi ile çatlak küçük olduğu için kaynak yoluna gittik.Kapağın çatlamasından çok önceden beri bir kondüsyon eksikliği var araçta.
Şimdiki durum ise şöyle.
Tamircim 10 gün kullan kaçak göçek varmı bakalım dedi. Distribütörün altındaki motor kısmına bağlı aksamın vidasının dibinde damla şeklinde su sızması var. onu da bedelsiz yarın yapacak ve
ayrıca avans ve gaz ayarını yapıp son kontrolleri bitirecek. Ateşlemede hala düzensizlik var şu anda. Yerine oturmayan yada gevşek takılan buji şüphesindeyim.
Bu işlemlerden sonra da katalizöre baktırmak için egsozcuma gideceğim.
Yarın ola hayrola inşallah
 
Hocam Necdet arkadaşımız bazı bilgiler paylaşmış. Bunlara ek olarak hangi yakıt kullanımında tekleme oluyor öncelikle onu bulun. Diyelim benzinde de var ise aracınız LPG li olduğundan 3 tırnak buji den uzaklaşın. Tek tırnak buji her zaman ateşleme yi garanti edecektir. Tırnak nasıl kırılmış orasını da anlamadım. Ya çok yüksek ısılara maruz kaldı inceldiği yerden koptu ya da silindir kafası çarptı( bunu düşünmek istemiyorum).hava ile ilgili düzensizlikler. Bunun dışında hava alıyor olabilir, hava akışmetre, kelebek boğazı(ki konum hatası veriyor, ve adaptasyon tutuyor gozukebilir ama sonra tekrar bozuluyordur- içindeki plastik dişliler bozuluyor, içini acip kontrol etmelisiniz. ) Ayrıca LPG afr ayarı çok çok bozuk olabilir(benzinde tekleme yapmıyor ise) kontrol edilmeli ve ona göre karar verilme diye düşünüyorum.
Teşekkür ederim.
3 tırnak durumunu çok yetkili birinden tavsiye olarak taktım. Doğuş oto servisinden bir abimizden. Zaten genele bakınca eski model lpg li araçlarda ateşlemenin kaçırmadan olması için 3 tırnak buji takılıyor. Parçacıdan aracıma uygun buji isteyince 3 tırnak veriyor. Yanlış olabilir tabiki sonuçta kurulu düzen değişiyor. Fikirleriniz benim için önemli.

Bujinin ucundaki beyaz pim şeklindeki kısmın 4 de 1 i kırıktı. paslı suyun ve sıcağın etkisi dedi tamirci.

Boğaz kelebeği hakkında düzen ve beyine giden bilgi eksikliği yazdıklarınıza katılıyorum elbette. Kelebek ve etrafındaki düzeneğin tüm temizliğini düzenli olarak kendim yapıyorum. Hava akışmetresini kontrol etme fikrinizi uygulamaya geçireceğim.

Afr ayarı gerçekten de bozuk. ancak benzinde de aynı aksi durumlar olduğu için afr ayar konusunu, en azından araç biraz daha stabil hale geldiğinde devreye alacağım. Malum ekonomik sebepler sırayla gitmemi gerektiriyor.

Ayrıca bir şüphe de şu ki baskı balata ve triger ile alakalı durum olmadığına eminim. bu iki durumun da sürüşe etkisini biliyorum. onları eledim.
 
An itibariyle kapak onarımı sonrası 10 gün kadar aracı deneme durumundayım.
Yarın son kontroller yapılacak. Ateşleme tekrar kontrol edilecek, sızdıran bölüm onarılacak, el ile avans ayarı ve rolanti ayarı yapılacak.
Sonrasında ben kandim odb ile adaptasyonu yapacağım ( kelebeğe rağmen )

Çözülür yada çözülmez farketmeksizin baştan sona tüm yapılanları buradan paylaşacağım. eğer çözüme ulaşırsak da konu başlığını değiştirip diğer arkadaşlara yardımı olan bilgileri bulmalarını sağlarız
 
Son düzenleme:
Tamam hocam, bujileri doğru tork ta sıkıldığından emin olun, kaçak vs işlerinin son kontrolünü yaptırın. Ateşleme avans işlemini sonlandırın. Kelebek ve hava akismetreyi kontrol ve adaptasyonunu halledin. Tekrar konuşalım.
 
Tamam hocam, bujileri doğru tork ta sıkıldığından emin olun, kaçak vs işlerinin son kontrolünü yaptırın. Ateşleme avans işlemini sonlandırın. Kelebek ve hava akismetreyi kontrol ve adaptasyonunu halledin. Tekrar konuşalım.
Bujileri sıkamada son noktada esneme derecesi standart mı? çok sıkma yada az sıkma durumunda uyarmam gerekir mi tamirciyi? o açı önemli sanırım
 
Hocam tüm araçların vidaları ile ilgili tork değerleri mevcuttur. Genel kabul ile yeni bujiler el ile hafif sıkma sonrası 90 derece sıkılması, eski bujiler de el ile hafif sıkma sonrası 30 derece sıkılması diye bahsedilir. Ustanız da bu şekilde yapacağından eminim.
 
Aracın çekişi fazla düşünce ve devir dalgalanma ile stop etmeler başlayınca acil tamircime gittim.
Olayı şu şekilde yorumladı.

Paslı su kanallarda bozulmaya sebep olur. Senin araçta silindir kapak çatlaması ile paslı su bujilere ve silindir bloğuna karışmış. İlk buji memesini çürütmüş ve bir bozmuş. Bu şekilde sürüş esnasında da ateşleme desteği eksik olduğu için distribütör ve tevzi zorlanmış ve tevzi makarasının ucu ile kapaktaki iletken uçlardan ikisi kırılmış.

Şimdi takılıyor ve avans yapılacak. birkaç gün deneme sonrası konuyu toparlamak ve kapatmak dileğiyle,

Sağlıklı günler...
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20240503_174421.jpg
    IMG_20240503_174421.jpg
    1.7 MB · Görüntüleme: 6
Ustalar reisler farklı bişey sorucam ama kızmayın.
Polo 99-02 serisinin alt muhafazası fabrika çıkışı yok deniyor her parçacıda. Ama yağmur suyundan koruyan bir parça olmalı mutlaka. Benim araçta eksantiğin altında ve şarj dinamosunun altında olmak üzere iki benzer plastik parça vardı. Tamirci gir çık derken o parçalar şu anda yok. Çıkmacılarda da bulamadım. Üretimi de 2005 de durmuş. Vida yerlerini işaretledim. Nerden bulabilirim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20240503_181941.jpg
    IMG_20240503_181941.jpg
    1.4 MB · Görüntüleme: 5
Estağfurullah hocam niye kızalım burası bunun için zaten.
, Ankara'dan imza Volkswagen e sorun. Varsa elinde size kargo yaparlar. Forumdan olduğunuzu söyleyin yardımcı olacaktır.
+90 543 979 20 13
 
Estağfurullah hocam niye kızalım burası bunun için zaten.
, Ankara'dan imza Volkswagen e sorun. Varsa elinde size kargo yaparlar. Forumdan olduğunuzu söyleyin yardımcı olacaktır.
+90 543 979 20 13
Aradım yardımcı oldu fikir anlamında. Çünkü o parçalar bora ve golfte var sana uymaz dedi. Fikir olarakta bir tornacıya gidip oraya uygun parça uydurarak çözebilirsin dedi. Çok teşekkür ettim.
İyi ki varsınız güzel insanlar...
 
Vag-com bağlantım ile de çıkan kodlar bunlar.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20240504_180213.jpg
    IMG_20240504_180213.jpg
    3.6 MB · Görüntüleme: 9
Hocam selam konum sensörü hatası vermiş. Yukarıda bahsetmiştim kelebek boğazını söküp içerisini açıp plastik dişlilere veya diğer ekipmanlara bir bakın diye. Daha önce ben açmıştım Kendi aracımı için elektronik beyinli olduğu için gaz telli değil. Fakat benzer tablo ortaya çıkacaktır. Lütfen kontrol edin gerekirse değişimini yaptırın. Yukarıda bahsettiğiniz tüm sorunlara bu da sebep olabilir. Afr ayarından tutun gaz yememe fazla gaz yeme boğulma isteksizlik her türlü probleme yol açabilir.
Fotoğrafları ekliyorum kolay gelsin.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20200428_172235.jpg
    IMG_20200428_172235.jpg
    874.8 KB · Görüntüleme: 7
  • IMG_20200429_001444.jpg
    IMG_20200429_001444.jpg
    645.7 KB · Görüntüleme: 7
  • IMG_20200428_172251.jpg
    IMG_20200428_172251.jpg
    815 KB · Görüntüleme: 7
Hocam selam konum sensörü hatası vermiş. Yukarıda bahsetmiştim kelebek boğazını söküp içerisini açıp plastik dişlilere veya diğer ekipmanlara bir bakın diye. Daha önce ben açmıştım Kendi aracımı için elektronik beyinli olduğu için gaz telli değil. Fakat benzer tablo ortaya çıkacaktır. Lütfen kontrol edin gerekirse değişimini yaptırın. Yukarıda bahsettiğiniz tüm sorunlara bu da sebep olabilir. Afr ayarından tutun gaz yememe fazla gaz yeme boğulma isteksizlik her türlü probleme yol açabilir.
Fotoğrafları ekliyorum kolay gelsin.
Bu parçayı daha önce söküp bakmıştım. Ama bakmıştım derken öyle aval aval bakmıştım. aksi birşey görmeyince temizleyip geri takmıştım. Sökmesi de gayet kolay diye hatırlıyorum. İlk fırsatta tekrar söküp bakayım ancak muhtelemel değiştirmem gereken kısımlarının küçük bir araştırma ve teminini yapmam gerek. Öncelikle orjinal çıkma bulmaya çalışacağım sanırım. İsmi potansiyometre diye hatırlıyorum.

Şu anda aracım eski günlerine dönmüş gibi. 125 de çıldıran motor az önce 165 de bas bas diyordu.

İlk çalışmada rolanti 2500 lere çıkıp orda 1,5-2 dk kalıyor. sonra kademeli olarak 1200 e gelip sabitliyor. Seyir halinde de herhangi bir durma işleminde de aynı şeyi yapıyor.
Çek bırak şeklinde yolda eser derecede kerkme ve düşük devirlerde fren gaz yapar gibi bir hareketi vardı aracımın. onlar halen aynı.

Bununla ilgili de tamircimin yorumu şu.
Abi bu sorun ateşleme olamaz artık her yere baktık. Yüzde 90 bunun sebebi şaft. Şanzımanı sökülecek, şafta bakılacak. Muhtemelen boşluk oluştu.
Bana da mantıklı geldi
 
Konu çözüme ulaştı sevgili dostlar.

Belirtiler:
Her gün ortalama 0,5 lt su eksiltiyordu (alttan akan yok) .Egsozdan su atıyordu. (aktif kullanımda)
Rampada giderek daha çok bayılmalar artıyordu.
Gaza basıldığında geç hızlanma ve bekleyip anlık hızlanma gibi durumlar oluyordu.
120 km de devir 3800 lere kadar çıkıyordu. (önceleri 170 km de o devirde idi)
Direksiyon tam turda iken, vites değişimlerinde hatta durup dururken silkeler derecede stopa gidiyordu.
İç havalandırmayı açtığımda durur yada yolda farketmeksizin aracın içine paslı su kokusu geliyordu.
Yedek su deposu, çok ısınmadan dolayı emniyet kapağını açıp, kapak dibinden kaynamış paslı suyu anlık taşırıyordu.

Olan biten:
Uzun süre kullanılmayan antifriz suyun paslanmasına sebep olmuş.
( Paslı su sürekli hortum, devirdaim, hararet müşürü gibi organlara zarar vererek değişime yol açtı )
Son olarak da paslı su silindir kapağındaki bir çatlaktan motor içine ince tazyikli olarak karışmış.
Tazyik önce soldan 1. bujiye temas ettiği için bujiyi kısa sürede kullanılamaz hale getiriyor.
4 silindirden 1 inde ateşleme olmadığı için de aracın motoru ve ateşleme sistemi net hissedilir derecede her koşulda zorlanıyor.
Bu zorlanma da tevzi makarası ve makaranın ucunun en yakın olduğu kapak pimini kırıyor.
Zaten bu kırma işlemi ile araç traktöre dönüyor.
Hepsi gerekli müdahaleyi gördü ve şu anda eski formuna geri döndü aracım.

Tedavi:
Silindir Kapağı sökülüp kapakçıda kaynak yapıldı ( çatlak küçük olduğu için, büyük olsa değişim gerekliydi) 8000 tl
Motor bloğunda sökme takma ve deforme kaynaklı onarımlar yapıldı.1500
Hasarlı buji, distribütör kapağı ve tevzi makarası, paslanan hararet müşürü ve deforme olan 2 su hortumu değiştirildi.
Fırsat varken yağ değişimini de yaptık. 1400 tl
Devirdaimin paslı suyu, doldur boşalt ile yenilendi.
Avans ayarı yapıldı.
(20 yıllık tamircim olduğu için 21000 tl ye kurtardık.

Tut bırak şeklindeki kerkme durumu halen aynı. o sorunda bir iyileşme yok. Ancak sebebinin ateşlemede değil mekanikte olduğu sonucuna vardık. Yani şansıman yada şaft a müdahale yapılacak.
En iyi ihitimalle şanzıman sökülüp şaftta boşluk olup olmadığına bakılacak.


Hızır gibi yetişen Korfirak ve eskiden de yardımıma koşan Nejdet Abilerime sonsuz teşekkürler.
Not: Katalizör kontrolü ve potansiyometre (sviç) arızasını da ihmal etmeyeceğim elbette.

Konu Başlığını değiştirebilirsek aynı sorunu olan arkadaşların çabuk bilgilenmesini sağlanabilir.
 
Son düzenleme:
Çok sevindim aracınızın bu seviyelere gelmesine. Umarım bahsettiğiniz diğer problemleri de kısa zamanda halledeceksiniz.
Saygı ve sevgilerle.
 
Boğaz kelebeğini söktüm. Sviç kapalı arızasını gidermek için. Poyansiyometre tertemizdi. Uzun süre inceledim ve bir videodan yardım aldım. Sviçin kapalı kalma sebebini buldum. bir çözüm ürettim ama taktığımda yine aynı uyarı çıktı. Olmadı yani.
 

Ekli dosyalar