Golf 8.5 Sağa Çekme Sorunu

sercan53

Yeni Üye
Katılım
28 Ağu 2024
Mesajlar
1
Merhabalar,

1 ağustos tarihinde makyajlı golf 116hp style paket araç aldım.Bir kaç gün şehir içinde kullandıktan sonra uzun yola gittim.Uzun yolda farkettiğim şey ise aracın sağa çekmeseydi.Direksiyonu elle tuttuğumda düz gidiyor fakat bıraktığımda sağa gidiyordu.Bunu yolun eğimsiz olduğuna emin olduğum birkaç yerde denedim.Döndüğümde aracı aldığım bayinin servisine götürdüm.İşlem sonunda rot balans değerlerini benimle paylaştılar ve sorun olmadığını söylediler.Aracı geri aldım yine test ettim ama durum aynı.İçim rahat etmedi iyi bir rot balanscıya götürdüm ve kontrol sonucu değerler çok iyi dedi.Ama sorun devam ederse yetkili serviste direksiyon mil ayarına baktırmamı tavsiye etti.Nitekim sorunun devam ettiğini gördüm

Bende randevu oluşturdum ve yeniden yetkili servise gideceğim.Başına buna benzer durum gelen varmı diye sormak istiyorum? Yada şundan olabilir şuna baksınlar şeklinde tavsiyesi olan? Araç 1800km henüz.Herhangi bir çukura vs girilmedi.Zaten sorunu farkettiğimde 250km bile değildi araç.Bu problemin iç arkadaşta daha olduğunu öğrendim bu arada.Araştırdığımızda direksiyon açı sensörü kalibrasyonundan olabileceğini düşündüğümüz için servise bunu belirteceğim.

Şimdiden teşekkürler.Servis sonrasıda konuyu güncelleyeceğim.
 
Merhaba,

Golf 8.5’te sağa çekme olayı, özellikle rot–balans ölçümleri “normal” görünmesine rağmen devam ediyorsa, çoğunlukla direksiyon açı sensörü kalibrasyonu veya kamber farkı ile ilgili çıkıyor.
Üstelik senin aracın 1.800 km’de olduğu için bu sorun, çukura girmekten değil, fabrika çıkışı küçük bir ayar hatasından kaynaklanma ihtimali yüksek.

Olası Nedenler

  1. Direksiyon açı sensörü kalibrasyonu bozuk

    • Sensör direksiyonun düz konumunu yanlış algılar.
    • Sen direksiyonu düz tuttuğunda ECU aslında tekerleri hafif sağa çeviriyor olabilir.
    • VAS/ODIS ile kalibrasyon 5–10 dakikalık bir işlem.
  2. Kamber (camber) açı farkı

    • Rot–balans ölçümlerinde genelde sadece “toe” bakılır.
    • Ön tekerlerden birinde kamber birkaç ondalık derece farklıysa araç tek yöne çeker.
    • Bu, üretim montaj toleransından bile kaynaklanabilir.
  3. Lastik kaynaklı çekme

    • Yeni araçlarda bile bazen lastik kuşağı (kemer) hafif kayık gelir.
    • Ön lastiklerin yerini çapraz değiştirerek kolayca test edilebilir.
  4. Ön süspansiyon montaj toleransı

    • Amortisör kulesi, salıncak veya takoz montajında milimetrik sapma kamber/kaster değerini etkileyebilir.

Serviste Özellikle Söylemen Gerekenler

  • Direksiyon açı sensörü kalibrasyonu yapılsın.
  • Kamber ve kaster açıları ölçülsün (sadece toe değil).
  • Ön lastikler yer değiştirilsin ve test sürüşü yapılsın.
  • Eğer sorun devam ederse, şasi ölçüm platformunda (body alignment) ön düzen fabrika toleransında mı kontrol edilsin.


Not:
Aynı durum, Golf 8.5 kullanıcılarının bir kısmında yaşanmış ve çoğu, açı sensörü kalibrasyonu sonrası düzelmiş.
Senin bu sorunu 250 km’de fark etmiş olman, bunun fabrikadan çıktığı andan beri var olduğunu gösteriyor olabilir.