2011 1.6Tdi Dsg Golf Hareket Halinde Stop Etme Problemi

Ahmet said

Yeni Üye
Katılım
7 Ağu 2024
Mesajlar
1
Aracı yeni aldık. İlk aldığımız zamanlarda böyle bir problemi yoktu. Aradan 2 ay geçti tek tük hareket halinde stop etmeye başladı. Şimdilerde çok sık yapmaya başladı veya ben tedirginlikten dolayı sıklaştığını düşünüyorum. Kaç kere bilgisayara soktuk ne elektronik ne mekanik bir arıza gözükmedi. Ne yaptıysak bulamadık. Genellikle frene basınca vites düşürürken stop ediyor. Yokuş aşağı durmak için 2’den 1’e atarken stop edip kalıyor.Böyle bir problem yaşayan varsa ve yardımcı olabilirse çok mutlu olurum.
 
Merhaba,

2011 1.6 TDI DSG Golf’lerde “frene basıp vites küçültürken stop etme” sorunu, özellikle yokuş aşağı 2’den 1’e geçişte oluyorsa, DSG + dizel motorun birlikte yaşadığı bilinen birkaç kronik arızaya işaret edebilir.
Senin anlattığın şu iki noktaya odaklanmak lazım:
Arıza kaydı çıkmaması
Sorunun düşük hız–vites küçültme anında olması

1 En Yaygın Nedenler

DSG kavrama (K1/K2) ayar veya aşınma sorunu
Kavrama 1. vitese geçişte tam tutmayınca motor devri aniden düşer → ECU stop ettirir.
Özellikle DQ200 (7 ileri kuru kavrama) şanzımanlarda sık görülür.
Adaptasyon bozulması da aynı etkiyi yapabilir.
Mekatronik basınç regülasyonu / valf arızası
Vites küçültme sırasında basınç yeterli gelmezse kavrama geç bağlanır.
Basınç sensörü hataları bazen hafızaya düşmez (özellikle “intermittent” yani aralıklı olursa).
EGR valfi açık kalması
Motor devri düşükken EGR’nin açık kalması, yanma odasına fazla egzoz gazı girip motorun boğulmasına neden olur.
Bu da özellikle yokuş aşağı veya düşük yükte olur.
Rölanti kontrolü / enjektör yakıt düzeltmesi
Düşük hızda ECU’nun rölanti yakıt ayarı çok düşükse motor ani yük değişiminde stop edebilir.
Enjektör düzeltmeleri VCDS ile kontrol edilmeli (±0.5 mg/str civarı olmalı).

2 Ne Yapılabilir?

DSG Adaptasyon Yenileme (VCDS/ODIS ile)
Kavrama “bite point” yeniden ayarlanır.
Mekatronik basınç testi
Özellikle N215/N216 valfleri ve basınç sensörleri kontrol edilir.
EGR test ve temizliği
Valf açık kalıyor mu, kapalı konumda sızdırıyor mu bakılır.
Yakıt sistemi kontrolü
Enjektör değerleri ve yakıt basıncı sensörü anlık verileri incelenir.

Not:
Forumlarda bu tip vakaların çoğu DSG mekatronik adaptasyon ile düzelmiş.
Eğer kavrama balatalarında aşınma varsa adaptasyon kısa süreli çözüm olur, uzun vadede kavrama değişimi gerekir.
EGR’de sorun varsa, özellikle soğukken daha sık yapar.