2004 Golf5 Klima Sorunu

yunus 55555

Yeni Üye
Katılım
16 Tem 2024
Mesajlar
1
Merhaba
Çok değişik bir arıza ile mücadele ediyorum klimayı açtığımda kompresör devreye giriyor fan soğuk üflüyor 20-25 sn sonra hava kanallarından üfleme kesiliyor ama fan ve kompresör çalışmaya devam ediyor.
Bu durumu araç güneş altında kaldığı durumlarda yaşıyorum sabah çalışmalarında yada gölgede kaldığı zamanlarda yapmıyor
Bugünde zor bela çalıştı bu seferde silecek ten ön cama su basınca aynı arızayı yapıyor klimayı kapatıp açtığımda çalışmaya devam ediyor.
Konu hakkında yardımlarını rica ediyorum bi türlü çözülemiyor.
 
Hocam selam,
Kompresör devreye girip fan uflemiyor ve farklı elektriksel durumlarla birlikte garip şeyler olduğuna göre elektriksel bir şase vs vardır diye tahmin ediyorum.
Vagcom veya cihazla bağlantı sağlayabilirseniz mutlaka arıza kodu atmıştır. Onun üzerinden gitmekte fayda var.
 
Benzer bir durum bende de olmuştu, ön konsoldaki klima fanı sigortasına baktım yanmıştı. Klima çalışıyor fakat üflemiyordu. Sigorta değişince sorun çözüldü
 
Anlattığın belirtiler, klasik hava yönlendirme klapesi (flap) veya flap motoru / sensörü arızası ile örtüşüyor, özellikle güneşte ısındığında yapması önemli bir ipucu.


Belirtilerin Analizi

  • Klima kompresörü çalışmaya devam ediyor → soğutma devresi mekanik olarak sağlıklı.
  • Fan motoru çalışıyor → hava üfleme sistemi aktif.
  • Ancak havalandırma kanallarından hava gelmiyor → bu durumda ya hava akışı başka yöne yönleniyor ya da flap kapalı kalıyor.
  • Silecek suyu ile ön cama püskürtünce aynı arızayı yapması → bu da ön cam altındaki su tahliye bölgesi / polen filtresi bölgesi veya oradaki flap motoru ile ilişkili. Su, flap motorunun elektronik devresine veya pozisyon sensörüne temas edip kısa devre yaptığında aynı sorun tetikleniyor olabilir.

Olası Nedenler

  1. Yönlendirme klapesi motoru (V71, V425 vb.)

    • Özellikle güneş altında ısınınca içindeki plastik dişliler genleşip sıkışabiliyor.
    • Motor pozisyonu hatalı algılıyor ve kanalı kapalı tutuyor.
  2. Klima kontrol ünitesi sıcaklık/pozisyon sensörleri

    • Aşırı sıcak kabin havası algılayınca, kısa süreli “hava yönlendirme koruması” devreye girebilir (nadir bir durum ama VW forumlarında raporlanmış).
  3. Polen filtresi ve hava giriş bölgesi

    • Polen filtresinin bulunduğu bölge tıkalı, su tahliyesi bozuksa, yüksek sıcaklık + nem birleştiğinde flap motoruna zarar verebilir.
  4. Klima paneli / elektronik arıza

    • Panelden gelen komut yanlış iletiliyor olabilir. Özellikle “güneş altında” sorun yaşanıyorsa, klima panelinin iç sıcaklık sensörü aşırı değer okuyor olabilir.

Yapılabilecek Kontroller

  1. VCDS / ODIS ile flap motor testleri

    • Hangi flap motorunun pozisyonunun sapıttığını anında görebilirsin (test fonksiyonları var).
  2. Polen filtresini ve hava giriş kanalını kontrol et

    • Su tahliye yolları açık mı, polen filtresi temiz mi?
  3. Flap motorlarını fiziksel kontrol

    • Özellikle torpido altındaki ve direksiyon kolonunun arkasındaki motorlar.
    • Sıcakken zor dönüyorsa veya hiç dönmüyorsa değişim gerekir.
  4. Silecek suyu testi sonrası nem girişi kontrolü

    • Su püskürtünce sorun hemen oluyorsa, su sızmasının flap motoru veya konektörüne ulaştığı kesin.

  • Önce VCDS ile “Output Test” yap, bütün flap motorlarını çalıştır ve takılanı bul.
  • Takılan motor sıcakken sökülüp kontrol edilmeli. Büyük ihtimalle V71 yönlendirme motoru veya hava dağıtım flap motoru.
  • Sorun motor dişlisinden değilse, bağlantı konnektörleri oksitlenmiş olabilir.