Dsg Mekatronik Karti Arizasi

Katılım
3 Ocak 2025
Mesajlar
5
Aracım ilk kalkista vuruntu yaparak veya R yaptığımda vuruntu yapıyor usta mekatronik kart arızası dedi ama emin olamadım, baskı balata volant komple yeni yapıldı daha öncede vuruntu yapıyordu baskı balata volant değiştirdik değişen birsey olmadı gibi sanki arac kalkarken vuruntu yaparak ileri geri gidiyor diğer vites geçişlerinde sorun yok ilk hareket alırken ne yapmam gerekiyor eğer mekatronik kartı ise bunu tamir mi ettireyim yoksa yenisi mi alayım tamir oluyorsa tabi
 
Anlattığın belirtiler ve yapılan işlemler (baskı–balata–volantın yeni olması) göz önüne alındığında, sorun büyük ihtimalle kavramadan değil, mekatronikten kaynaklanıyor.
Detaylı olarak şöyle değerlendirebiliriz:





1 Belirtiler – Neden Mekatronik Şüphesi?


  • İlk kalkışta veya R’ye alırken vuruntu / sert kavrama → DSG’de hidrolik basınç kontrolü veya kavrama ayarlarını yöneten mekatronik üniteden kaynaklanabilir.
  • Diğer vites geçişlerinin normal olması → sorun genelde 1. kavrama devresi veya geri vites devresinin kontrolünde.
  • Baskı–balata–volant değişiminden sonra değişmemesi → mekanik parçalar değil, kumanda tarafı problemli.



2 Mekatronik Arızasında Tipik Belirtiler


  • İlk kalkışta sert vuruntu veya ani kavrama.
  • R → D veya D → R geçişlerinde sarsıntı.
  • Düşük hızlarda “dur-kalk” yaparken kararsız kavrama.
  • Bazı durumlarda arıza lambası (PRNDS yanıp sönmesi) çıkar, ama her zaman değil.



3 Ne Yapmalı?


a. Önce Teşhis Netleştirilmeli


  • VCDS/ODIS ile mekatronik basınç değerleri ve kavrama adaptasyonları okunmalı.
  • Hata kodları (DTC) incelenmeli — P17xx serisi arızalar mekatroniği işaret eder.
  • Basınç kaybı, sensör hatası veya valf gecikmesi olup olmadığı bakılmalı.

b. Tamir mi, Sıfır mı?


  • Tamir:

    • Yetkin DSG uzmanları tarafından yapılırsa gayet başarılıdır.
    • Selenoid değişimi, basınç regülatörü, yağ ve yazılım adaptasyonu yapılır.
    • Orijinal kartın tamir görmesi maliyeti düşürür (2025’te 8–15 bin TL arası).
    • Garanti süresi daha uzun (VW orijinal yedek parçada 2 yıl).
    • Maliyet 20–30 bin TL’yi bulabilir.
    • Uygun fiyatlı çıkma mekatronikler de var ama geçmişi bilinmez.

c. Yağ ve Adaptasyon


  • Mekatronik söküldüğünde mutlaka DSG yağı + filtresi değişmeli.
  • Montaj sonrası adaptasyon işlemi yapılmazsa sorun devam edebilir.



💡 Tavsiyem:
Önce güvenilir bir DSG ustasında basınç testi + adaptasyon kontrolü yaptır.
Eğer sorun net şekilde mekatronik kartı işaret ediyorsa ve bütçe uygunsa tamir mantıklı, çünkü orijinal kart üzerinde işlem yapmak uyum sorununu azaltır.
Sadece ciddi elektronik yanık/çatlak varsa veya tamir tutmayacaksa sıfırına geç.
 
Anlattığın belirtiler ve yapılan işlemler (baskı–balata–volantın yeni olması) göz önüne alındığında, sorun büyük ihtimalle kavramadan değil, mekatronikten kaynaklanıyor.
Detaylı olarak şöyle değerlendirebiliriz:





1 Belirtiler – Neden Mekatronik Şüphesi?


  • İlk kalkışta veya R’ye alırken vuruntu / sert kavrama → DSG’de hidrolik basınç kontrolü veya kavrama ayarlarını yöneten mekatronik üniteden kaynaklanabilir.
  • Diğer vites geçişlerinin normal olması → sorun genelde 1. kavrama devresi veya geri vites devresinin kontrolünde.
  • Baskı–balata–volant değişiminden sonra değişmemesi → mekanik parçalar değil, kumanda tarafı problemli.



2 Mekatronik Arızasında Tipik Belirtiler


  • İlk kalkışta sert vuruntu veya ani kavrama.
  • R → D veya D → R geçişlerinde sarsıntı.
  • Düşük hızlarda “dur-kalk” yaparken kararsız kavrama.
  • Bazı durumlarda arıza lambası (PRNDS yanıp sönmesi) çıkar, ama her zaman değil.



3 Ne Yapmalı?


a. Önce Teşhis Netleştirilmeli


  • VCDS/ODIS ile mekatronik basınç değerleri ve kavrama adaptasyonları okunmalı.
  • Hata kodları (DTC) incelenmeli — P17xx serisi arızalar mekatroniği işaret eder.
  • Basınç kaybı, sensör hatası veya valf gecikmesi olup olmadığı bakılmalı.

b. Tamir mi, Sıfır mı?


  • Tamir:

    • Yetkin DSG uzmanları tarafından yapılırsa gayet başarılıdır.
    • Selenoid değişimi, basınç regülatörü, yağ ve yazılım adaptasyonu yapılır.
    • Orijinal kartın tamir görmesi maliyeti düşürür (2025’te 8–15 bin TL arası).
    • Garanti süresi daha uzun (VW orijinal yedek parçada 2 yıl).
    • Maliyet 20–30 bin TL’yi bulabilir.
    • Uygun fiyatlı çıkma mekatronikler de var ama geçmişi bilinmez.

c. Yağ ve Adaptasyon


  • Mekatronik söküldüğünde mutlaka DSG yağı + filtresi değişmeli.
  • Montaj sonrası adaptasyon işlemi yapılmazsa sorun devam edebilir.



💡 Tavsiyem:
Önce güvenilir bir DSG ustasında basınç testi + adaptasyon kontrolü yaptır.
Eğer sorun net şekilde mekatronik kartı işaret ediyorsa ve bütçe uygunsa tamir mantıklı, çünkü orijinal kart üzerinde işlem yapmak uyum sorununu azaltır.
Sadece ciddi elektronik yanık/çatlak varsa veya tamir tutmayacaksa sıfırına geç.
Izmirde bu işin içinde çıkabilecek bu anlattiklarinizi doğru dürüst bir dsg ustası var mı ben izmirdeyim kime gitsem açıkçası sıfır veya cikma sanziman diyor bende aynı sizin dediğiniz gibi kart değişiminden önce tamir olabileceğini inanıyorum kart tamir kiti ile tamir gördü ama yukarıda yazdığınız aynı hatalar devam etti usta kart dedi sonra İstanbul da bir ustayla görüştüm karttan olmayabilir dedi getirip bakmak lazım dedi. Izmirde bu işin ehli var mı yemin ederim bir aydır elimi surmuyorum bıraktım ustaya duruyor araba, nefret ettim artık bu işten.
 
Selam, Kefil olmamakla birlikte şu servisleri deneyebilirsiniz. En azından telefon eder derdinizi anlatırsınız.
1. Autohaus İzmir** - Volkswagen servis ve bakım hizmetleri.
2. İzmir Oto Servis** - DSG bakım ve onarım hizmetleri.
3. VAG Servisi** - Volkswagen grubu araçlar için özel servis.

Bu yerlerin web sitelerini kontrol ederek veya telefonla iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.